Hogia Service AB
1415 Stenungsund
Västra Götalands län
Lediga jobb i Stenungsund ❭❭

Produktägare Integrationer

Publicerad: 2020-10-07 | Sista ansökningsdag: 2020-11-01 | Snittlön för Systemarkitekt ~48 500 kr | Anställningsform: Heltid

Hogia Connect AB, en del av Hogia-gruppen, består av två verksamhetsområden.


Det ena ansvarar för utvecklingen av vår digitala signeringstjänst och det andra ansvarar för partnerskap och integrationer för våra programvaror inom framförallt ekonomi och HR men även andra områden. Nu söker vi en produktägare till verksamhetsområdet partnerskap och integrationer. Vi är nio kollegor idag och har som mål att växa för att skapa möjligheter för fler och bättre integrationer de närmsta åren. Just nu arbetar Hogia med nästa generations molnprodukter, Hogias största satsning på produktutveckling någonsin. Kraven på produktutveckling och samordning av Hogiagruppens produkter blir allt större i takt med att molntjänsterna och antalet inblandade personer blir fler. En av nycklarna i denna molnlösning är att kunna kommunicera via standardiserade integrationslösningar och APIer. Hogia är Microsoftpartner sedan många år och våra utvecklingsmiljöer och driftmiljöer är i huvudsak Microsoftbaserade.

Om tjänsten

Ditt uppdrag som produktägare är att tillsammans med integrationsteamet lyfta integrationsarbetet inom Hogia. Ni förväntas att på ett affärsmässigt sätt, driva innovation samt vidareutveckla arkitektur och infrastruktur inom integrationsområdet utifrån marknadens och kundens behov. För att lyckas krävs samarbeten med både externa partners såväl som med Hogias produkt- och säljbolag. Fokus är en sammanhållen strategi med lösningar utifrån produkternas tekniska förutsättningar. Ni informerar och stöttar, samt vägleder integrationsarbetet genom att ta fram riktlinjer för integrationsgränssnittet. Ni driver teknikområdet med stort engagemang för att tillsammans skapa större kundnytta och bättre konkurrenskraft. Vi satsar på kompetensutveckling och hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du ska kunna växa, utmanas och utvecklas tillsammans med oss!

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har ett stort intresse för att lösa kunders behov av standardiserade integrerade systemlösningar. Med tekniken som verktyg har du lätt för att se helheten, är nyfiken och har ett innovativt tänk kring både gamla som nya lösningar. Du har en eftergymnasial utbildning inom IT, och kanske har du arbetat med integrationsstrategier, tekniska gränssnitt, systemkartor och informationsmodeller? Du har troligen en tidigare bakgrund inom strategisk teknisk planering, integrationsutveckling eller systemarkitektur.

Då tjänsten har ett stort fokus på samverkan är det viktigt att du är förtroendeingivande och har en god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska, samt känner dig bekväm med att hålla presentationer i olika sammanhang. Vi tror att du är en god lyssnare som tar in andras synpunkter för att sedan komprimera det till en kärnfull teknisk beskrivning gällande vad som ska göras för att det ska vara gångbart kommersiellt. Du behöver vara ansvarstagande med eget driv, och kan lyfta blicken för att rita kartor över hur framtidens lösningar borde se ut.


Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan!



Att arbeta hos oss

Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör, utvecklingen av våra produkter och relationen till våra medarbetare och kunder. Vi skapar kvalitet genom all vår samlade kunskap kombinerat med nyskapande och smarta idéer. Vi har ett vägledande förhållningssätt och delar gärna med oss av kunskap och inspiration till alla som har nytta av den. Vi är personliga och äkta och vill göra gott för såväl våra kunder som vår omgivning.


Vi är många små bolag i samverkan vilket möjliggör för många medarbetare att ta ansvar och få utvecklas mellan olika roller och olika bolag. Din utveckling är viktig för oss och vi arbetar löpande med kompetensutveckling. Hälften män och hälften kvinnor har vi varit sedan starten 1980 - det är självklart för oss, och har varit en bidragande faktor till att vi idag har en så stabil grund att stå på.

”I hälsans tecken” är Hogias egen hälsosatsning och vi arbetar aktivt och långsiktigt för att vara en hållbar arbetsgivare. Yoga, löpargrupper, styrketräning, massage och körsång är exempel på aktiviteter som du som medarbetare kan ta del av. Placeringen av vårt huvudkontor, precis på strandkanten, erbjuder en vacker arbetsmiljö och lockar även till andra utomhusaktiviteter såsom cykling, promenader och bad. Som ett led i vårt hälsofrämjande arbete så har vi valt att vara en rökfri arbetsplats och vi arbetar även med andra förebyggande insatser kring hälsa och arbetsmiljö.


Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.



Ansök nu Ansök nu