Malmö stad , ASF Söder
August Palms plats 1
20580 Malmö
Skåne län

Lediga jobb i Malmö ❭❭

Sektionschef för administration och intern service, socialtjänst Söder

Publicerad: 2019-07-22 | Sista ansökningsdag: 2019-08-04 | Snittlön för Sektionschef, offentlig förvaltning ~0 kr | Anställningsform: Tillsvidare

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?



Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Socialtjänsten i Söder är indelad i fem enheter med olika uppdrag och fokusområden: vuxen (missbruk och hemlöshet), försörjningsstöd, två enheter inom barn och familj samt enheten för planering och utveckling. Vi är stolta över våra medarbetares kunskap, professionalitet och engagemang och vi chefer jobbar aktivt med att försöka skapa en kultur som tillåter våra medarbetare utvecklas och för att skapa en god arbetsmiljö.

Sektionen för administration och intern service ingår i enheten för planering och utveckling och består av 18 medarbetare. Uppdraget är att ge service till medborgarna och att stödja de övriga verksamheterna i socialtjänstavdelningen. De administrativa stödfunktionerna är stöd till chefer och medarbetare inom områden som HR, ekonomi, dokument och ärendehantering, arkiv och IT frågor. Sektionen har en viktig roll i utvecklingsarbetet för att säkerhetsställa att verksamheten bedrivs med god kvalitet utifrån brukarperspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Som sektionschef ansvarar du för verksamhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö och den administration som kommer med dessa ansvarsområden. Du ansvarar för kvalitetssäkring, måluppföljning samt ledning, styrning, samordning och utveckling av sektionen. I uppdraget ingår även att vara arkivansvarig i avdelningen.

Du kommer att leda ett team bestående av assistenter, receptionspersonal, registeransvariga, arkivredogörare samt vaktmästare. I uppdraget ingår att leda och fördela arbetet på arbetsplatsen utifrån verksamhetens mål och budget. Vidare ingår att kommunicera och förankra verksamhetsinriktning samt mål till medarbetarna. Som sektionschef är du även ansvarig för att driva verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete på operativ nivå.

I ditt chefsuppdrag är det viktigt att du, i samspel med övriga chefer, skapar förutsättningar för kompetensutveckling, engagemang och arbetsglädje. Du förväntas att följa utvecklingen i omvärlden och bidra till en hälsosam arbetsplats exempelvis genom delaktighet och dialog, samt skapa förutsättningar för lärande och utveckling hos medarbetarna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant examen inom exempelvis samhälls- eller beteendevetenskap, alternativt annan lämplig examen på universitets- eller högskolenivå. Har du genomgått ett ledarutvecklingsprogram så är det meriterande.

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som chef eller ledare med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Erfarenhet från eller kunskap om socialtjänstens verksamhetsområden är meriterande.

Du har kunskap inom förvaltningsrätt, kommunalrätt samt offentlighet och sekretess genom såväl utbildning som praktiskt arbete. I tidigare roller har du även drivit kvalitets- och utvecklingsarbete. Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom myndighet samt erfarenhet av nämnds- och arkivarbete är meriterande.

Som ledare har du förmåga att leda, motivera och förse andra med förutsättningar och befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du organiserar och följer upp arbetet inom din verksamhet på ett strukturerat vis. Du skapar engagemang och delaktighet i arbetet bland dina medarbetare. Du har förmåga att skapa goda relationer till såväl medborgare som medarbetare och kollegor.

Då arbetet till stor del innefattar kommunikation och dokumentation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift samt att du har god förmåga att dokumentera och skriva olika former av underlag. Du har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Office-paketet och Outlook. Kunskap i verksamhetssystemet Procapita är meriterande.

ÖVRIGT
Intervjuomgång 1 planeras ske 12, 14 och 16 augusti och intervjuomgång 2 den 29 augusti och 3 september.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anger i annonsen.




Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!