Randstad AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Rekryterare med statlig erfarenhet till myndighet i Stockholm

Publicerad: 2020-11-26 | Sista ansökningsdag: 2020-12-06 | Snittlön för Rekryterare/Rekryteringskonsult ~43 200 kr | Anställningsform: Heltid

Arbetsbeskrivning

En av Sveriges största myndigheter är i ett utvecklande och växande skede med ett stort ökat behov av främst utredare och söker därmed förstärkning av rekryterare. Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att avlasta rekryterande chefer genom hela rekryteringsprocessen. Vi söker dig som har erfarenhet av statlig rekrytering där du självständigt har drivit rekryteringsprocesser gentemot rekryterande chefer. Vi ser också att du har antingen högskoleutbildning (exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning) och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet av liknande arbete. Denna roll passar för dig som tycker det är viktigt att göra skillnad för den enskilde individen och bidra till samhällsnyttan. Låter det som något för dig? Då ser vi fram emot din ansökan, redan idag!   
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Myndigheten har fått ett ökat rekryteringsbehov av främst utredare och du kommer i denna viktiga roll få vara med i resan att rekrytera in ett behov av ca 260 nya medarbetare, med förhoppningen att ha dessa nya medarbetare på plats på kontoren för introduktion i april/ maj månad 2021. Du kommer främst rekrytera utredare samt även anställa några få beslutsfattare och specialister. Rekryteringsbehoven sträcker sig på flera orter i Sverige och du arbetar tätt tillsammans i ett team med dina kollegor och i nära samarbete med HR för att avlasta rekryterande chefer genom hela rekryteringsprocessen. Det innebär att rekryterande chefer kommer att få slutkandidater att slutligen ta ställning till. Direktkontakten med rekryterande chefer kommer till stor del ske via tre utsedda projektledare som redan finns på plats på HR‐avdelningen. Du kommer snabbt få sätta dig in i myndighetens rekryteringsstruktur och genomföra urval, intervjuer, ge besked till kandidater, referenstagning, erbjuda tjänster och även nej-tacka kandidater. I denna roll kommer du med anledning av rådande Pandemi till stor del arbeta hemifrån och använda dig av digitala hjälpmedel och du behöver därmed ha vana av digitala mötes- och rekryteringsprocesser. 

Arbetstider
Start 4 januari 2021 t.o.m. 4 mars 2021, med möjlighet till förlängning 2 månader. Uppdraget är på heltid med arbetstid mån-fre kl. 08.00-16.30 (inklusive lunch 30 min).

Kvalifikationer
Krav för denna tjänst: 

Högskoleutbildning (exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning) och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som personaladministratör. 
Erfarenhet av statlig rekrytering där du självständigt har drivit rekryteringsprocesser gentemot rekryterande chefer.
Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt och kunskaper om HR‐system (exempelvis Personec, Primula m.fl.) samt vana av att ha arbetat i ett rekryteringssystem såsom ReachMee eller liknande.
God kännedom om lagar och förordningar på området.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 

Ansökan
Ansök senast 2020-12-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Cedergren, junior konsultchef, [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.



Ansök nu Ansök nu