Skydda din inkomst!

Skydda din lön med en inkomstförsäkring.
Behåll 80% av lönen.

Läs mer ❭❭
Lediga jobb

~49 900 st

Lediga jobb ❭❭

Se alla lediga jobb som
Administrativ assistent

Denna tjänst har redan blivit tillsatt!
Arbetsförmedlingen

Stockholm
Stockholms län

Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Administratör till Avdelningen Upphandling


Publicerad: 2016-01-18 | Sista ansökningsdag: 2016-02-01 | Lön: Individuell lön månadslön | Anställningsform: Tillsvidare/Heltid



Arbetsförmedlingen utvecklar en centraliserad Upphandlingsavdelning, med strävan att skapa en modern organisation för strategisk offentlig upphandling och inköp.


Upphandlingsavdelningens ansvarsområde omfattar Arbetsförmedlingens samtliga upphandlingar. Genom kvalitetssäkrade processer för strategisk upphandling säkerställer vi att det finns ändamålsenliga och användbara avtal för inköp av varor och tjänster inom myndigheten. Vidare tillhandahåller vi kvalificerat stöd i behovsanalyser, nyttoanalyser och kravformulering. Avdelningen består av två upphandlingsenheter samt sektionen Operativt inköp.

Sektionen Operativt inköp ansvarar för processer, rutiner och gränssnitt mot övriga myndigheten för inköp, tillgängliggörande och förvaltning av avtal, arkivering, diarieföring samt e-handel.

Upphandlingsenheterna ansvarar för upphandling av tjänster till arbetssökande samt varor och tjänster för myndighetens behov.

Arbetsuppgifter

Som administratör är du ett personligt och nära stöd till chefen. Du ansvarar för all administration. Det kan röra exempelvis leveranskontroll av fakturor, inköp, diarieföring och arkivering, uppföljning och planering, viss personaladministration, beställning av varor, postöppning, e-post, telefonhantering, interna och externa kontakter, bokning av lokaler och möten. Du medverkar i förberedelser och efterarbete i samband med möten och konferenser. Du kompetensöverför till andra medarbetare vid behov.

Du tar fram administrativa rutiner och tar ett självständigt ansvar för att hålla dessa uppdaterade, du skriver kallelser, protokoll, beslutslistor, sammanfattningar, minnesanteckningar, och andra dokument. Du bereder och förbereder ärenden på uppdrag av enhetscheferna och ger ett administrativt stöd i planering och verksamhetsuppföljning. Under 2016 övergår Arbetsförmedlingen till elektroniskt diarium och du är ett viktigt stöd för avdelningen i det arbetet.

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning inom ekonomi, kontor eller motsvarande
• Minst tre års arbetslivserfarenhet där arbetet till största delen har bestått av administrativa arbetsuppgifter.
• God datorvana och mycket goda kunskaper i MS Office
• God vana av dokumenthantering
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift

Meriterande


• Kunskaper inom ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll
• Kunskaper inom offentlig upphandling
• Erfarenhet av arkivering och diarieföring

Personliga förmågor


• Du har god samarbetsförmåga, är självgående och är serviceorienterad.
• Du tar ansvar och kan själv strukturera ditt arbete. Du har god prioriteringsförmåga.
• Du är kvalitetsmedveten, noggrann samt delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas.
• Vi ser gärna att du har intresse för ständig förbättring och utveckling av administrativa arbetssätt.
• Du är en utpräglat ansvarstagande person och vi värdesätter integritet, flexibilitet och samarbetsförmåga.
• Du har mycket god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde är enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med dnr Af 2016/023195, vilken ska vara inkommen senast den 1 februari 2016. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner

Anja Clausin Enhetschef, Avdelningen Upphandling 010-488 42 48

Kristina Kumbrant HR-partner 010-486 58 26

ST Per Samuelsson 010-486 92 34

SACO Seppo Rytkönen 010-486 9132

SEKO Ulf Törnkvist 010-487 04 46


Lediga jobb

Academic Work

Academic Work - Administrativ assistent
SKB söker ett administrativt stöd i viktigt projekt
2017-12-16Medellön: 27700 kr Östhammar Prognos: Hård konkurrens

Academic Work

Academic Work - Orderadministratör
Orderadministratör till Telia
2017-12-16Medellön: 31000 kr Norrköping

Academic Work

Academic Work - Backofficepersonal
Handläggare i clearing / avveckling i SEK sökes
2017-12-16Medellön: 31200 kr Stockholm

Academic Work

Academic Work - Ekonomiassistent
Studerande ekonomiassistent till Arbetsmarknadsförvaltningen
2017-12-16Medellön: 26600 kr Stockholm Prognos: Hård konkurrens

V

Växjö stift - Administrativ assistent
Administratör
2017-12-16Medellön: 27700 kr Torsås Prognos: Hård konkurrens

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB - Personlig assistent
Aktiv kille i Nacka söker personlig assistent
2017-12-15Medellön: 25800 kr Nacka

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB - Personlig assistent
8 - årig tjej söker dig som vill jobba extra som personlig assistent
2017-12-15Medellön: 25800 kr Nacka


ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB - Personlig assistent
Personlig assistent / arbetsledare i Trosa sökes! (2 platser)
2017-12-15Medellön: 25800 kr Nyköping

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB - Personlig assistent
Erfaren personlig assistent inom vår / omvårdnad för en 11 - årig kille sökes
2017-12-15Medellön: 25800 kr Stockholm

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB

ASSISTANS I BALANS I SVERIGE AB - Personlig assistent
Personlig assistent med erfarenhet av autism sökes till tjej i Västerort
2017-12-15Medellön: 25800 kr Stockholm

Fler lediga jobb Administrativ assistent ❭❭

©2017 Statsskuld.se / NameTyper Est. 2002