Skydda din inkomst!

Skydda din lön med en inkomstförsäkring.
Behåll 80% av lönen.

Läs mer ❭❭
Lediga jobb

~44 046 st

Lediga jobb ❭❭

Se alla lediga jobb som
Administrativ assistent

Denna tjänst har redan blivit tillsatt!
Arbetsförmedlingen

Stockholm
Stockholms län

Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Administratör till Avdelningen Upphandling


Publicerad: 2016-01-18 | Sista ansökningsdag: 2016-02-01 | Lön: Individuell lön månadslön | Anställningsform: Tillsvidare/Heltid



Arbetsförmedlingen utvecklar en centraliserad Upphandlingsavdelning, med strävan att skapa en modern organisation för strategisk offentlig upphandling och inköp.


Upphandlingsavdelningens ansvarsområde omfattar Arbetsförmedlingens samtliga upphandlingar. Genom kvalitetssäkrade processer för strategisk upphandling säkerställer vi att det finns ändamålsenliga och användbara avtal för inköp av varor och tjänster inom myndigheten. Vidare tillhandahåller vi kvalificerat stöd i behovsanalyser, nyttoanalyser och kravformulering. Avdelningen består av två upphandlingsenheter samt sektionen Operativt inköp.

Sektionen Operativt inköp ansvarar för processer, rutiner och gränssnitt mot övriga myndigheten för inköp, tillgängliggörande och förvaltning av avtal, arkivering, diarieföring samt e-handel.

Upphandlingsenheterna ansvarar för upphandling av tjänster till arbetssökande samt varor och tjänster för myndighetens behov.

Arbetsuppgifter

Som administratör är du ett personligt och nära stöd till chefen. Du ansvarar för all administration. Det kan röra exempelvis leveranskontroll av fakturor, inköp, diarieföring och arkivering, uppföljning och planering, viss personaladministration, beställning av varor, postöppning, e-post, telefonhantering, interna och externa kontakter, bokning av lokaler och möten. Du medverkar i förberedelser och efterarbete i samband med möten och konferenser. Du kompetensöverför till andra medarbetare vid behov.

Du tar fram administrativa rutiner och tar ett självständigt ansvar för att hålla dessa uppdaterade, du skriver kallelser, protokoll, beslutslistor, sammanfattningar, minnesanteckningar, och andra dokument. Du bereder och förbereder ärenden på uppdrag av enhetscheferna och ger ett administrativt stöd i planering och verksamhetsuppföljning. Under 2016 övergår Arbetsförmedlingen till elektroniskt diarium och du är ett viktigt stöd för avdelningen i det arbetet.

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning inom ekonomi, kontor eller motsvarande
• Minst tre års arbetslivserfarenhet där arbetet till största delen har bestått av administrativa arbetsuppgifter.
• God datorvana och mycket goda kunskaper i MS Office
• God vana av dokumenthantering
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift

Meriterande


• Kunskaper inom ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll
• Kunskaper inom offentlig upphandling
• Erfarenhet av arkivering och diarieföring

Personliga förmågor


• Du har god samarbetsförmåga, är självgående och är serviceorienterad.
• Du tar ansvar och kan själv strukturera ditt arbete. Du har god prioriteringsförmåga.
• Du är kvalitetsmedveten, noggrann samt delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas.
• Vi ser gärna att du har intresse för ständig förbättring och utveckling av administrativa arbetssätt.
• Du är en utpräglat ansvarstagande person och vi värdesätter integritet, flexibilitet och samarbetsförmåga.
• Du har mycket god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde är enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med dnr Af 2016/023195, vilken ska vara inkommen senast den 1 februari 2016. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner

Anja Clausin Enhetschef, Avdelningen Upphandling 010-488 42 48

Kristina Kumbrant HR-partner 010-486 58 26

ST Per Samuelsson 010-486 92 34

SACO Seppo Rytkönen 010-486 9132

SEKO Ulf Törnkvist 010-487 04 46


Lediga jobb

B

Big Easy Self Storage AB - Administrativ assistent
Store Manager Assistant
2017-10-22Medellön: 27700 kr Stockholm Prognos: Hård konkurrens

Åklagarmyndigheten Huvudkontoret - Utbildningschef
Utbildningschef
2017-10-22Medellön: Okänd kr Stockholm

G

Garda Alarm AB - Larminstallatör/Larmtekniker
Garda Alarm AB söker Chefstekniker
2017-10-21Medellön: 26000 kr Halmstad

God Assistans i Sverige AB

God Assistans i Sverige AB - Personlig assistent
23 - årig tjej från Jönköping söker personlig assistent!
2017-10-21Medellön: 25800 kr Jönköping

Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Jurek Rekrytering & Bemanning AB - Kontorist
Kontorsansvarig till Jacksons Trädvård
2017-10-21Medellön: 33000 kr Stockholm

Olivia Personlig Assistans AB

Olivia Personlig Assistans AB - Personlig assistent
Bilburna personliga assistenter sökes!
2017-10-21Medellön: 25800 kr Göteborg

Olivia Personlig Assistans AB

Olivia Personlig Assistans AB - Personlig assistent
Engagerad personlig assistent sökes
2017-10-21Medellön: 25800 kr Göteborg


Academic Work

Academic Work - Administrativ assistent
Student till flexibelt extrajobb som administratör
2017-10-21Medellön: 27700 kr Stockholm Prognos: Hård konkurrens

Academic Work

Academic Work - Administrativ assistent
Administratör till Agila på Södermalm för en veckas uppdrag
2017-10-21Medellön: 27700 kr Stockholm Prognos: Hård konkurrens

Academic Work

Academic Work - Receptionist, telefonist
Receptionist för kortare uppdrag på spännande, statligt bolag!
2017-10-21Medellön: 27500 kr Stockholm

Fler lediga jobb Administrativ assistent ❭❭

©2017 Statsskuld.se / NameTyper Est. 2002