Bravura Sverige AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Konsult / Projektledare inom telefoni- och kundcenterlösningar

Publicerad: 2021-12-02 | Sista ansökningsdag: 2022-01-31 | Snittlön för Organisationsutvecklare ~50 600 kr | Anställningsform: Heltid

Om Bravura:


Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Uclarity.

Om företaget:

Uclarity och Altitude 365 har nyligen gått samman och bildar nu ett gemensamt specialistbolag. Uclarity är specialister på digitala möten, telefoni, kontaktcenter och digitalt arbetssätt. Altitude 365 är specialister på säkerhet, mobilitet och hur bolag kan optimera resan till Microsoft 365.

Uclarity är ett entreprenörsdrivet konsultbolag och ledande rådgivare inom digitala kundmöten och digitalt arbetssätt. De strävar efter att göra det bättre för arbetstagaren på jobbet, oavsett vart det är. De skapar förutsättningarna för en tryggare, skönare och ett mer effektivt arbetsliv. Tekniken Uclarity arbetar med har alltid det mänskliga i fokus och appliceras på ett sätt som skapar en hållbar väg framåt för medarbetarna, miljön och verksamheten i stort hos deras kunder. Arbetskulturen präglas av frihet under ansvar samt nyfikenhet och strävan efter att veta mer, utveckling och öppenhet för nya tankar och idéer samt trygghet vilket innebär genuin välvilja och trygga medarbetare.

Båda bolagen har svenska och internationella kunder från både privat och offentlig sektor. Sammanslagningen resulterar i en organisation på 50+ anställda baserade i Stockholm, Örebro och Göteborg.

Arbetsuppgifter:

I rollen som konsult för telefoni- och kundcenterlösningar agerar du rådgivare och projektledare till kunden inför och under upphandling av teknik för telefoni och digitala kundmöten såsom telefonväxlar, kontaktcenter, telefoniarbetsplatser etc. Du stödjer kunden i frågeställningar och tillvägagångssätt som rör behoven, funktionella krav inom projekt och kundresor. Därtill agerar du även stöd i komplexa organisatoriska, tekniska och ekonomiska frågeställningar från beställaren. Vidare i rollen ansvarar du för att driva projekt vid införande av nya telefoni- och kundcenterlösningar hos kunder. Du skapar och presentera analyser, rapporter och beslutsunderlag för ledningsgrupp och beslutsfattare. Inom projekten förbereder och medverkar du även vid workshops med beställare för att identifiera behov och krav gällande telefoni och digitala kundmöten. Du deltar även i och är kundens rådgivare vid upphandling av telefoni, stödsystem och operatörstjänster.

Du arbetar gentemot både privata och offentliga verksamheter och bygger långsiktiga relationer till kunderna som bygger på en strategisk dialog. Detta innebär även att agera proaktivt för att förstå nuläget och säkerställa att behov hos kunderna tydliggörs och tillgodoses. En central del av rollen är att du bygger upp en affärsmässig kompetens till kunder samtidigt som du inhämtar kunskap om marknadens och kunders behov.

I denna roll förväntas du arbeta ute hos kund ca 2-3 dagar i veckan.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2-3 års erfarenhet av liknande tjänst/arbetsuppgifter; exempelvis utvecklingsansvarig, affärsutvecklare, IT- och telekom konsult, kundtjänstansvarig, customer operations
• Erfarenhet av arbete inom telekombranschen
• Vi ser även att du besitter erfarenhet av att ingå i projekt mot beslutsfattare i större organisationer
• Flytande och affärsmässiga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
• Tidigare erfarenheter som IT-konsult och besitter ett eget nätverk inom området
• Tidigare erfarenheter inom kundtjänstorganisationer
• Erfarenhet av PMO (projekt management office)

För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann i ditt arbetssätt och ser detaljer utan att tappa de övergripande leveransmålen. Du stimuleras av att leverera till hög kvalitet samtidigt som du är en person som trivs i en entreprenöriell affärskultur. Vidare är du en lagspelare och trivs med att samarbeta med andra personer. Med en välutvecklad social förmåga inger du förtroende hos kunder och medarbetare och därigenom bygger du starka relationer. Du har ett sinne för ordning och struktur samt att du gärna delar med dig av dina tidigare erfarenheter och kunskaper till andra kolleger.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: projektledare, konsult, teleofnikonsult, telekomkonsult, IT-konsult, utvecklingsansvarig, affärsutvecklare, organisationsutvecklare, customer operations, kundtjänstansvarig, kundservicelösningar, kundservice, kundtjänst



Ansök nu Ansök nu