Technology Nexus Secured Business Solutions AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Medarbetare kundsupport / Customer Success Agent

Publicerad: 2021-11-29 | Sista ansökningsdag: 2022-05-18 | Snittlön för Kundtjänstmedarbetare ~26 300 kr | Anställningsform: Heltid

Om du någon gång använt ett student-ID för att komma in på campus, arbetat på en byggarbetsplats eller varit tvungen att identifiera dig med ett personalkort på jobbet är chansen stor att du använt en av Nexus produkter. Vad vi gör... vi säkrar identiteter för en uppkopplad värld.



Med 300 anställda skulle vissa betrakta oss som ett litet företag, men vi ser oss själva som ett företag där varje individ kan bli sedd och gör skillnad. Vi vill alltid utmana oss och den bransch vi arbetar i och vi siktar alltid på att vara de allra bästa versionerna av oss själva. Tycker att detta låter spännande? Då är du kanske vår nya Nexus-kollega!

Jörgen Littke, Director of Customer Services, ska förstärka sitt svenska team med en ny serviceinriktad kollega till kundsupporten.


Om teamet

Du kommer att ingå i vårt Customer Success-team med andra talangfulla kollegor, baserade i både Sverige och Tyskland. Tillsammans arbetar vi kundorienterat för att säkerställa att våra kunder får en professionell och högkvalitativ start med våra produkter och lösningar. Som team har vi stort förtroende för varandra och vi tror på riktigt att alla i kedjan är viktiga - vi vill att du ska känna dig inkluderad och uppskattad. Vi i det svenska teamet arbetar från ett ljust och vackert kontor vid Telefonplan i södra Stockholm.


Vad kommer du att göra på Nexus?

Som medarbetare i Customer Success på Nexus arbetar du främst med orderhantering och onboarding av våra Nexus Go Card-kunder. Det innebär att du genom kunskap och engagemang har en viktig roll för att upprätthålla en professionell upplevelse för både nya och befintliga kunder från uppstart, orderläggning och support till slutlig leverans.

Med en bred förståelse för våra produkter/lösningar kommer du också att stödja och identifiera befintliga kunders nuvarande behov och tillhandahålla dem rätt support. Du kommer också ha möjlighet att identifiera nya försäljningsmöjligheter och merförsälja via e-post och telefon.

Du kommer att arbeta med:

- Registrera nya kunder och produkter i vår serviceportal.
- Prisförfrågningar och offerter från/till våra kunder.
- Skapa kundspecifika artiklar/dokumentation.
- Dokumentera och underhålla produktionsspecifikationer, för att säkerställa vårt kundmaterial är tydligt och uppdaterat
- Kvalitetskontroller av inkommande beställningar innan de skickas till vårt produktionsteam för att produceras.

System som du ofta kommer att arbeta med: Dynamics 365, Teams och Excel.


Vem är du?

För att trivas och lyckas i denna roll är du en person som tycker om att ta ansvar och bygga relationer. Du gillar att samarbeta med kollegor från ditt eget team och andra avdelningar samt att arbeta nära kunden.

Vi vill att du är några år in i din karriär, med tidigare erfarenhet av arbete inom kundsupport och service och/eller identitetshantering. Du har god system- och datorvana, där tidigare erfarenhet av arbete i Dynamics ses som en extra fördel.

Ditt uppdrag är att säkerställa en effektiv kundupplevelse, vilket kräver att du arbetar strukturerat och följer etablerade rutiner. Detta innebär inte att vi inte vill att du tar initiativ till förbättringar - tvärtom! Vi vill att du ska tänka ur ett bredare perspektiv och bidra till att förbättra kvaliteten på det vi gör och utveckla sättet vi arbetar på Nexus.

Du måste behärska både svenska och engelska, i tal och skrift.  


Mångfald

Nexus är en arbetsgivare med lika möjligheter. Vi tror verkligen på att vara ETT Nexus. Du välkomnas på Nexus för den du är, oavsett var du kommer ifrån eller hur du ser ut. Vår teknik är till för alla, och det är även vår arbetsplats. Så ta med dig dina personliga erfarenheter, dina perspektiv och din bakgrund till oss för att trivas, samarbeta och se framåt!



Ansök nu Ansök nu