Circla Recycling AB
David Adrians Väg 1
19491 Upplands Väsby
Stockholms län
Lediga jobb i Upplands Väsby ❭❭

Kundservicerepresentant

Publicerad: 2020-10-22 | Sista ansökningsdag: 2020-12-26 | Snittlön för Kundtjänstmedarbetare ~27 400 kr | Anställningsform: Heltid

#jobbjustnu

OBS! Endast ansökningar som uppfyller kravprofilen gås igenom.

Efter flera år av att vara störst i Sverige på helhetslösningar för dödsbohantering och andra tjänster som utförs med bakgavelbilar så utökade vi även mot byggbranschen. Vi har nu en egen anläggning i Upplands Väsby med containerpark, både lastväxlare och liftdumpers, samt kranbilar och Circlasäckar.
Plockservice är kärnan i Circlas historia och något vi är mycket stolta över. Förutom bortforsling och flytt så värderar vi lösöre och syr ihop helhetslösningar med våra underleverantörer.
Vi vill nu stärka vårt team med en kundservicerepresentant som kommer jobba nära vår kundserviceansvarig och samtidigt hjälpa till med ordermottagning på avfallsentreprenaden när det behövs.

Circlas värdeord
MOD - Transparens & Civilkurage
DRIVKRAFT - Engagemang & Framåtanda
OMTANKE - Hållbarhet & Medmänsklighet

Sorteringsanläggningen-Härads Avfallsanläggning
Vi sitter i nyrenoverade baracklokaler på två våningar med konferensrum, dusch, fullt utrustat kök och altan med grill.
Du och dina kollegor sitter vid ergonomiska skrivbord i kundservicerummet med stora fönster och full uppsikt över anläggningen. Dina arbetsverktyg är en modern stationär PC med dubbla skärmar och i växeln använder du Jabra Evolve 75-hörlurar med HD Voice och aktiv bullerdämpning.

På kundservice (även kallat "våghuset" för de som jobbar på avfallsentreprenaden) jobbar dina närmsta kollegor som i dagsläget är två ordermottagare, orderansvarig, kundserviceansvarig och transportchef. Du jobbar som kundservicerepresentant på Plockservice och hanterar främst helhetslösningar för dödsbo, bostadstömningar, kärl och sekretesshantering, samt mindre bortforslingsuppdrag för både företag och privatpersoner. Du hjälper även till som ordermottagare på avfalssentreprenaden vid behov. Kundservicerepresentant rapporterar till Kundserviceansvarig.

Arbetsuppgifter
Ta emot inkommande samtal och bokningar från återkommande och nya kunder i vårt växelsystem, samt återkoppla och/eller ringa upp kunder som valt att bli uppringda.
Räkna kubik eller timdebitering inför offerering med hjälp av bilder, i samtal med kund, och/eller i samråd med värderingsman som varit på plats.
Sy ihop helhetslösningar till våra samarbetspartners (begravningsbyråer/jurister m.m.).
Skicka offerter och återkoppla för bokning.
Ta emot live-chattar på vår hemsida i chattverktyg.
Svara på inkommande mail och bokningar.
Boka in värderingar till vår värderingsman.
Ha nära kontakt med underleverantörer för t.ex. städ.
Registrera kunder, ordrar och kontrollera rapporter i transportsystemet Opter/K2.
Skriva och hämta information från chaufförer och övriga kollegor i våra kommunikationskanaler.
Navigera bland digitala rutiner och instruktioner.
Hjälpa till med ordermottagning av containrar/byggsäckar samt i vågtelefonen vid behov.

Erfarenhet från försäljning/merförsäljning är meriterande eftersom du pratar med potentiella kunder varje dag.

Nödvändiga egenskaper för tjänsten
Yrkesmässig kompetens - Du är van att jobba i digitala system och har relevant erfarenhet från kundservice.
Systematiskt arbetssätt - Du har ett noggrant tillvägagångssätt och öga för detaljer.
Konsultativ säljförståelse - Du är kommunikativ och drivs av att kunderna väljer oss. Ditt mål är att vi alltid ska ha ett fullt schema och under lugnare perioder är du extra fokuserad och kreativ för att öka konverteringen.
Serviceorientering - Du är samarbetsvillig och hjälpsam mot kunder, samarbeten och kollegor och drivs av att ditt arbete skapar mervärde genom hög servicenivå.
Självständighet - Du kan arbeta självständigt, är ansvarstagande och litar på din egen förmåga.
Personlig mognad - Du har god självinsikt och är inte rädd för att fråga eller för att göra fel. Här hjälper vi varandra och det finns inga dumma frågor. Vi strävar mot att förenkla och anpassa våra arbetssätt kontinuerligt, både i system och rutiner, vilket innebär att man måste vara flexibel och ha en positiv grundsyn på förändringar som gynnar arbetsprocesserna i det långa loppet.


Övrigt
Intervjuer kommer ske löpande och varje kandidat går igenom minst två intervjutillfällen.
Vi läser inte personliga brev utan fokuserar på dina kompetenser och egenskaper. Istället för personligt brev - Skriv gärna en motivation varför du tror att du passar för tjänsten.
Efter sista intervjun ber vi om minst två referenser.
Man kan endast ta sig till vår anläggning med bil.


Circla är ett nytänkande återvinningsföretag med starkt driv. Tillsammans har vi lång gedigen branscherfarenhet och en entreprenörsanda som inte går att ta miste på. Vi växer och tempot är ofta högt och krävande, men väldigt roligt! Vi söker därför lösningsorienterade individer med hög arbetsmoral som vill vara en del av vårt fantastiska team.
Vi jobbar med miljö och service som fokus. Vi tar avstånd från allt som inte bidrar till en hållbar avfallshantering och vår personal är de viktigaste byggstenarna i bygget mot visionen. Här får man vara med och påverka Circlas utveckling i en mycket aktuell bransch.
Vi har högt i tak men ställer höga krav på att man följer våra rutiner och riktlinjer. Vi ska alla ta individuellt ansvar för att bidra till att skapa den goda atmosfär som vi eftersträvar varje dag.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.

Vi ser med glädje fram emot din ansökan!



Ansök nu Ansök nu