Skatteverket
Solna
17194 Linköping
Östergötlands län

Lediga jobb i Linköping ❭❭

Handläggare för skattefrågor inom vår skatteupplysning

Publicerad: 2019-07-15 | Sista ansökningsdag: 2019-08-26 | Snittlön för Kundtjänsteman, försäkring ~46 400 kr | Anställningsform: Tillsvidare

För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på vår kundsupport Skatteupplysningen.



Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor.

Om jobbet

På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor är enkla och går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa.

I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom skatteområdet. På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till viss del kan påverka själv. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör en sektion på upplysningsenhet öster på kundmötesavdelningen i Linköping. Upplysningsenhet östra har 3 sektioner i Linköping. På en sektion är vi 15-18 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vårhttps://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. 

I det här jobbet ska du:

- ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande
- ha förmåga att förmedla kunskap och information sakligt och tydligt
- ha god samarbetsförmåga
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap aktuell arbetslivserfarenhet av service där du besvarat inkommande frågor via telefon eller personliga möten
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- erfarenhet av informationssökning i databaser och på internet.

Det är önskvärt att du har något års aktuell arbetslivserfarenhet inom ekonomi, redovisning eller bokföring.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Intervjuer kommer att hållas under hösten 2019.

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!