MOBILITY MOTORS LUND
Öresundsvägen 28
1280 Malmö
Skåne län

Lediga jobb i Malmö ❭❭

Är du vår nästa stjärna inom service?

Publicerad: 2019-12-04 | Sista ansökningsdag: 2019-12-31 | Snittlön för Kundmottagare/Verkmästare, bilverkstad ~32 900 kr | Anställningsform: Tillsvidare

Är du vår nästa stjärna inom service?

Nu söker vi en servicerådgivare till vårt team på Mobility Motors i Lund. Vi söker dig med tidigare erfarenhet från en likvärd tjänst inom motorbranschen och som trivs i en roll där du periodvis kommer att ha mycket att göra och där du är ett proffs vad gäller kundbemötande.
Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder även mängder av förmåner, bland annat uppskattade personalrabatter och friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa. Du får dessutom möjligheten att jobba i en modern verksamhet med duktiga kollegor och god stämning.
Tjänstebeskrivning
Det är en tjänst för dig som trivs i en roll där du stundvis kommer att ha mycket att göra och där du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt.
Du är företagets ansikte utåt och ska säkerställa att våra kunder får den service de behöver.
Du bokar in kunder för service och reparation, tar emot och lämnar ut bilar, prissätter jobb samt ringer kunder med prisförslag. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg kombinerat med en stor portion toppklassigt kundbemötande. En central del i arbetet är att alltid få kunden att känna sig välkommen och att de är en positiv upplevelse rikare efter sitt besök hos oss.
Kvalifikationer
Du som söker har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete som servicerådgivare/kundmottagare, eller annan likvärdig tjänst inom motorbranschen. Genom din erfarenhet har du fått god insikt i verkstadens processer, innehar tekniska kunskaper kring bilar samt god förståelse för hur man skapar ett femstjärnigt intryck.
Du innehar B-körkort samt goda administrativa färdigheter, vilket bland annat innebär mycket god datavana och goda kunskaper i Officepaketet. För att klara av arbetet så behöver du behärska svenska, mycket väl både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska. Meriterande är kunskaper i Kobra och Cabas.
Personliga egenskaper
Du brinner för att ge service och arbetar alltid med viljan att överträffa kundens förväntningar. Du är lyhörd, kommunikativ, har stort kundfokus samt en förmåga att hantera perioder med ett högt arbetstempo. Du arbetar strukturerat, är en problemlösare och du säkerställer alltid kvalitet på dina utförda uppgifter.
Du har en förmåga att bemöta alla kunder på ett föredömligt sätt och du vet vad du behöver göra för att skapa en personlig relation med kunden och tillgodose deras behov. Du trivs i att arbeta i team och har en positiv inställning som lätt smittar av sig.
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet och din förmåga att jobba i team.
Mobility Motors Sweden AB eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.
Ansökan
Mobility Motors Sweden AB genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.
Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 31 december.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
VARFÖR SKA MAN JOBBA HOS MOBILITY MOTORS?
Frågar du oss som faktiskt jobbar på företaget så är det för att arbetsklimatet är så fantastiskt bra! Trots företagets storlek så är det alltid en familjär ton medarbetare emellan och mycket samarbete mellan våra fyra anläggningar.
Vi lägger också stor vikt vid att utbilda vår personal - både internt och externt - och tillämpar ett aktivt medarbetarskap där man som medarbetare har stor möjlighet att påverka sitt arbete. Vid intresse är det också vanligt att vi utökar medarbetarens ansvarsområden.
Mycket fokus läggs annars vid just arbetsklimatet.
Vi är ISO 9001-certifierade av den anledningen och ser ofta över de rutiner vi arbetar efter för att se till att arbetet ska fortlöpa så smidigt och effektivt som möjligt.
Detta grundar sig i att vi tror att nöjda kunder börjar med engagerade och nöjda medarbetare.
I slutänden är det ändå möjligheten att arbeta inom en av de absolut starkaste organisationerna inom Nissan i Sverige.
Vi står årligen för ungefär en fjärdedel av alla nya Nissan som säljs i Sverige och har fyra fullserviceverkstäder som sedan också ser efter dessa bilar i nästa led._




Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!