Göteborgs Stad , Grundskoleförvaltningen
411 20 Göteborg
40482 Göteborg
Västra Götalands län

Lediga jobb i Göteborg ❭❭

Bemötandeexpert med erfarenhet av kundservice

Publicerad: 2019-08-13 | Sista ansökningsdag: 2019-08-28 | Snittlön för Kontorsreceptionist ~25 800 kr | Anställningsform: Tillsvidare

I Göteborgs grundskoleförvaltning ingår 146 kommunala grundskolor och 41 fristående grundskolor där det går cirka 59000 elever. Hela förvaltningen har drygt 8000 medarbetare och chefer som gemensamt arbetar med att utveckla och förvalta verksamheten till framtidens skola.


På grundskoleförvaltningen är vi innovativa gällande vår kultur, våra förhållningssätt samt när det gäller styrning och ledning, så att vi kan stödja rektorerna på skolorna och skapa bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att tillsammans med andra medarbetare och chefer skapa en modern organisation där vi har fokus på att:
* öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande
* skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat
* öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.


ARBETSUPPGIFTER
Grundskoleförvaltningen har sitt förvaltningskontor tillsammans med Förskoleförvaltningen i nybyggda lokaler på Gamlestads torg. Där arbetar vi aktivitetsbaserat. En central del av förvaltningens kontor är receptionen som ska vara ett nav för servicen till chefer, medarbetare och besökare.

Nu söker vi dig som tillsammans med dina kollegor vill ge våra besökare och medarbetare bästa möjliga service, utmärkt bemötande samt utveckla receptionens verksamhet.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge ett excellent och professionellt bemötande till alla som besöker förvaltningskontoret. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande och också innebära mer än ett traditionellt receptionistjobb då receptionen bland annat kommer att hantera utställningsmaterial, mottagande och uppackning av vissa leveranser, beställningar, viss fakturahantering, kontaktuppgifter med mera.

Hanteringen av leveranser ställer krav på att du kan och är beredd på att fysiskt hantera tyngre paket.


KVALIFIKATIONER
För att klara jobbet måste du ha dokumenterad, flerårig erfarenhet från kundservice med goda resultat samt uppskatta att arbeta med administration. Du behöver även vara en stjärna på att samarbeta och tycka om att arbeta i team tillsammans med andra.

Du måste vara flexibel när det gäller arbetstider då receptionens öppettider behöver anpassas efter verksamhetens behov.

De två förvaltningarnas reception tar emellanåt emot stora mängder besökare med olika ärenden, behov, bakgrund och språkkunskaper. Därför måste du vara synnerligen stresstålig och ha förmågan till gott och korrekt bemötande även i pressade situationer. Då förvaltningarna bara är drygt ett år gamla är alla rutiner inte helt utarbetade ännu. Även detta kräver stor flexibilitet av dig som arbetar i receptionen.

Eftersom receptionen besöks av många vårdnadshavare som behöver stöd när det gäller skolval och annan service, ställer detta krav på att du har god språklig förmåga, skriftligt och muntligt när det gäller svenska och engelska.

Det är dessutom ett starkt önskemål att du utöver detta har språkkunskaper inom arabiska, persiska/farsi, somaliska och/eller andra språk.

Som person behöver du ha mycket god förmåga att arbeta både självständigt samt med såväl kollegor som chefer. Du måste också ha förmågan att arbeta med flera uppdrag samtidigt, kunna prioritera ditt dagliga arbete samt snabbt ta till dig stora mängder information som du sedan kan omsätta inom ramen för ditt uppdrag.

Viktigast av allt är att du har ett synnerligen gott bemötande.

Urvalsprocessen:
Urvalet av kandidater kommer att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan i god tid. Urvalet kommer i första skedet att ske strikt utifrån din skriftliga ansökan där du förväntas tydligt visa på vilket sätt dina kunskaper och erfarenheter motsvarar de krav som ställs för just den här tjänsten. De kandidater som i sin ansökan skriftligen visar att motsvarar kraven för tjänsten kommer att i ett första steg bjudas in till en telefonintervju och först därefter kallas på intervju.
Har du frågor kring tjänsten som inte framgår av beskrivningen i den här annonsen, så kan du kontakta kontaktpersonerna. Ett telefonsamtal kommer dock inte på något sätt att ge några som helst fördelar i urvalet eller rekryteringen.


ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!