Halmstads kommun
1380 Halmstad
Hallands län

Lediga jobb i Halmstad ❭❭

Husvärd till servicekontoret

Publicerad: 2020-04-08 | Sista ansökningsdag: 2020-04-22 | Snittlön för Kontorsreceptionist ~25 800 kr | Anställningsform: Heltid

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro



Servicekontorets medarbetare möter du i vardagen. Det är bland annat städ-, måltids- och IT-personal. Servicekontoret utför tjänster för kommunens förvaltningar och bolag. Huvudområden är städning, fastighetsskötsel, vaktmästeri, måltider, IT-tjänster, internpost, kommunens kontaktcenter, personaladministration, löner och uthyrning av fordon. Läs gärna om vår vision och våra lönekriterier https://bit.ly/2VbZwaT .

ARBETSUPPGIFTER
Är du en lösningsorienterad "doer" med känsla för god service? Vill du vara en viktig kugge i Halmstads kommuns modernaste kontor? Då kan du vara vår nya husvärd!

Inom kort slår vi upp med stolthet upp dörrarna till vårt nyrenoverade aktivitetsbaserade kontor på Torsgatan. För att det ska fungera behöver vi en receptionist/husvärd som brinner för att se till att allt fungerar för både besökare och medarbetare. Ditt övergripande ansvarsområden kommer vara värdskap över vår loungeavdelning där du tar emot kunder och besökare och lotsar dem vidare med vårt besökssystem till HR-service och IT-service kundmottagning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

•Värdskap för kontoret.
• Hålla ordning och reda i loungen och mötesrummen i samverkan med FM-service städ- och vaktmästeri.
• Hjälpa till med strulande audio/video-utrustning i konferensrummen.
• Hantera inkommande och utgående post och varuleveranser.
• Hantera lås-, skåps- och passagesystem
• Informera nya medarbetare om rutiner i det aktivitetsbaserade kontoret.
• Beställa kontorsmaterial och köksvaror vid behov.
• Andra administrativa uppgifter när det finns utrymme och/eller behov.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i denna roll ser vi det som avgörande att du har en gymnasieutbildning inom service eller administration. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt god datorvana/systemvana. Då du kommer att kommunicera både i tal och skrift ser vi att du har en god svenska. Det är en bonus om du är flerspråkig. Det är ett ytterligare plus i kanten om du har erfarenhet av arbete i en aktivitetsbaserad kontorsmiljö samt har vana av bokningssystem och felsökning av audio/video-utrustning i konferensrum.

Förutom de formella kompetenser vi söker är det viktigt att du är en lyhörd person som gillar att möta människor samt hjälpa dem med deras behov. Du är serviceinriktad och har uthålligheten att upprätthålla en god servicenivå även om du har en dålig dag. En del av tjänsten kommer vara att instruera nya medarbetare om våra kontorsrutiner, därför ska du ha förmågan att på ett tydligt och pedagogiskt sätt kunna stå inför andra och prata. Du är en person som ser lösningar i stället för problem och har ett positivt förhållningssätt till dina kollegor och besökare oavsett vem de är. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Då du kommer hantera lås och larm i fastigheten kommer säkerhetsprövning utföras på slutkandidat.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!



Ansök nu