Jurek Rekrytering & Bemanning AB

180 Stockholm
Stockholms län

Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Backoffice medarbetare till nätmäklare i city

Publicerad: 2019-09-09 | Sista ansökningsdag: 2019-10-09 | Snittlön för Kontorist ~29 800 kr | Anställningsform: 3 - 6 månader

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.



För kunds räkning, en nätmäklare som ägs av en av de ledande investmentbankerna i Norden, söker vi nu en medarbetare till deras Backoffice-avdelning med start omgående.

Bolaget växer varför de är i behov av förstärkning till teamet. De kommer därför hyra in en konsult i några månader till dess att rekryteringen är klar men fungerar samarbetet bra med konsulten kan denna komma att bli överrekryterad, dvs erbjuden fast anställning. Kunden sitter i moderna lokaler vid Berzelii park i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

• Administrativa uppgifter kopplade till depåverksamheten såsom olika registreringar, avstämningar och utredningar
• Bevaka och följa upp affärsflödena för aktier och fonder
• Hantering av emissioner och utdelningar för våra depåkunder
• Olika typer av betaltransaktioner
• Delta i projekt för att utveckla och digitalisera verksamheten

Vem är du:

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från en likande roll i branschen. Har du examen inom ekonomi med inriktning mot finans ses det som meriterande. Vi vill att du har djup förståelse för de flöden som finns på finansmarknaden framförallt rörande aktiehandel och emissionshantering. Vi vill dessutom att du har ett stort intresse för aktier och en vilja att lära och utveckla verksamheten framåt.

Som person är du trygg i dig själv, serviceinriktad och noggrann. Du är en person som har en positiv inställning, vågar ta för sig och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Arbetet på avdelningen är varierande och består framförallt av administrativa uppgifter rörande aktie- och fyndhanteringen. Det innebär ett nära samarbete med våra övriga avdelningar samt en del kontakt med våra kunder och branschkollegor.

Du erbjuds:

En spännande roll som Back-Office medarbetare där du blir en viktig del av ett erfaret och kunnigt team på fem personer. Självklart finns det också möjlighet att utvecklas och lära dig mer hos kunden.

Tjänsten omfattar heltid med start omgående och ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning.

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall [email protected]

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.




Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!