Peopleprovide AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

New Business Developer, HR

Publicerad: 2021-05-05 | Sista ansökningsdag: 2021-10-22 | Snittlön för Key account manager ~42 500 kr | Anställningsform: Heltid

Drivs du att bryta ny mark, älskar försäljning och vill vara med att utveckla affärsområde HR Business Support och därmed bli en nyckelperson hos oss på PeopleProvide. Då är detta rollen för dig!



Arbetet innebär

I rollen som New Business Developer, HR Business Support har du ett totalt säljansvar för affärsområdet och rapporterar till VD. Du driver hela försäljningsprocessen gentemot nya kunder, framför allt inom segmentet tillväxtbolag/Scale-ups.

Med egen kreativitet och nätverk och tillsammans med marknad prospekterar du nya kunder. Du marknadsför och säljer affärsområdets tjänster genom möten, kontakta potentiella kunder via telefon, mejl, LinkedIn samt initierar och deltar i mässor, nätverksträffar och liknande för att etablera kontakt.

Du offererar, tar affären till avslut och arbetar med ”cross selling” genom att identifiera behov av tjänster som erbjuds av PeopleProvide’s övriga affärsområden.

Du följer upp ditt arbete med relevanta nyckeltal som du vet driver framgång i form av avslutade affärer.

Du kommer bli en del av en lärande och affärsdriven kultur där vi värdesätter ditt intresse för både affärsdriven och hållbar HR. Den gemensamma nämnaren är vår entreprenörsanda och viljan att utvecklas där vårt arbetssätt präglas av våra värderingar: Enkelt och Engagerat.

Din profil

Du har troligen minst 5 års erfarenhet av B2B försäljning och har självständig ansvarat för allt från prospektering till avslut. Du har arbetet inom tjänstesektorn och har erfarenhet av att arbeta med försäljning till VD, ägare eller Ekonomichef/HR - personer. Du har arbetat med försäljning där ordervärdet är varierande och ser varje vunnen affär som en framgång.

Du vinner framgång i ditt arbete genom att arbeta med hela kedjan från att prospektera, boka egna möten via telefon eller genom att hantera moderna säljkanaler som exempelvis Linkedin. Och du förstår vikten av att hantera flera väl utvalda kanaler parallellt för kommunikation i säljarbetet.

Som person är du social och trivs att stå i ”rampljuset”, du har ett vänligt nyfiket förhållningssätt och ser möjligheter till affärer lätt.

Du vet hur viktigt HR arbetet är för ett företags framgång och vill bidra att till att våra kunder når sin fulla potential genom att affärsdrivet och hållbart HR arbete.

För att du ska trivas hos PeopleProvide är det viktigt att du är en lagspelare som sätter stolthet i att alltid leverera med kvalitet och har en förtjusning i vetskapen att den ena dagen inte är den andra lik.

Om PeopleProvide

Vi är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenörsrika andan är en av framgångsfaktorerna till att vi är en stark växande aktör i en utmanande bransch. Mer info på www.peopleprovide.se (http://www.peopleprovide.se/).

Vad kan vi locka med?

Utgångspunkten är att forma uppdragen och din kompetensutveckling efter både dina och PeopleProvides gemensamma önskemål. Vi har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang som understryker vårt hållbarhetsfokus! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med?

Vi sitter i ljusa lokaler på Mariatorget. Sommartid cyklar vi till våra kunder. Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet!

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Start omgående eller enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med ett löpande urval.

För mer information om tjänsten kontakta Linn Johansson, [email protected]



Ansök nu Ansök nu