Vendre AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Account Executive, SaaS eCommerce

Publicerad: 2021-05-03 | Sista ansökningsdag: 2021-10-20 | Snittlön för Key account manager ~42 500 kr | Anställningsform: Heltid

Är du en person som drivs av att utveckla kundrelationer och att driva projekt från start till leverans? Vill du arbeta i ett snabbväxande techbolag? Vi söker nu en Account Executive som vill ansvara för att hantera inkommande förfrågningar och leads, från ett första möte till kund, och bidra till Vendres fortsatta tillväxt.



Vår produkt är en så pass väsentlig del i våra kunders verksamhet, så när det kommer till försäljning handlar det inte om att skapa ett behov, utan snarare att tajma rätt med rätt lösning. På så sätt skapar vi riktigt bra kundrelationer. Vi arbetar därför som ett gemensamt sälj- och marknadsteam där marknad ansvarar för att synas och skapa intresse i rätt tid och där sälj ansvarar för att projektleda dessa varma leads, från ett första möte till att man blir kund hos Vendre.

Kort om Vendre
Vi är ett techbolag som har byggt och vidareutvecklar en e-handelsplattform för primärt svenska bolag som säljer till Sverige och internationellt. Vi har funnits i 13 år och vår tillväxtresa har tagit ordentlig fart. Vi är idag Sveriges snabbast växande e-handelsplattform med en tillväxttakt på ca 40% per år de senaste två åren. Med en fortsatt stark tillväxt och kunder som Ur&Penn, Ströms, Micki Leksaker och Order Nordic är det riktigt kul att gå till jobbet om du frågar oss!

Hos oss jobbar ett handplockat team med kompetens inom systemutveckling, UX, design, marknad, försäljning och projektledning - alla specialiserade inom e-handel. Vi anser att vi har en personlig och familjär kultur, vilken vi är måna om att bibehålla även när vi växer. Även om rutiner är viktigt så är inte ena dagen den andra lik.

Om rollen
Ditt främsta ansvar är att ta vara på de kundförfrågningar som vårt marknadsteam förser säljavdelningen med. När ett lead levereras tar du vid och driver processen framåt, från att ta ett första möte och göra en behovsanalys till att offerera ett lösningsförslag och leda kunden fram till den bästa lösningen utifrån deras behov. Under processens gång ansvarar du för att involvera och ha kontakt rätt personer, både interna experter och relevanta personer hos kund, och när en förfrågning har konverterats till kund ser du till att göra en bra överlämning till vårt onboardingteam.

För denna roll lägger vi stor vikt i din förmåga att förenkla den komplexa lösning vi levererar. Vi tror att nyckeln till en bra leverans är att förstå kunden, deras behov och mål samt att du har viljan och intresset att bli expert på e-handel. På så sätt kan du leverera ett lösningsförslag som är skräddarsytt och samtidigt presentera lösningen för kund på ett enkelt och elegant sätt.

Vi ser gärna att du som person även vill vara med och påverka och förbättra vår process. Vi arbetar tätt och ständigt för att förbättra hur vi paketerar, prissätter och levererar samt säljer vår lösning - och vi tror att en stor del av kunskapen för hur vi fortsätter ligga i framkant finns hos de som talar direkt med våra potentiella nya kunder.

Vi tror att du

- Har arbetat med försäljning av en teknisk lösning inom e-handel, SaaS, eller relevant tech.
- Har erfarenhet av att driva projekt med olika intressenter både internt och hos kund.
- Har god teknisk kunskap för att förstå problem och möjligheter i system.
- Är van att arbeta i CRM, allra helst i HubSpot.
- Vill bli expert inom e-handel och Vendres plattform.
- Är en social och skön person som genuint gillar att skapa nya kontakter.
- Har en positiv attityd och vill vara med i att driva en tillväxtresa.

Låter det som jobbet för dig?
Om du tror att Vendre och du vore en bra match - välkommen att ansöka. Vi samarbetar med UrbanUrban i denna rekrytering och kontaktperson är Lina Martinsson ([email protected]). Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!



Ansök nu Ansök nu