Nordic Choice Commercial Services AB
1283 Helsingborg
Skåne län
Lediga jobb i Helsingborg ❭❭

Style Manager (Housekeeping) till nya Clarion Hotel Sea U

Publicerad: 2020-10-09 | Sista ansökningsdag: 2020-10-26 | Snittlön för Hotellhusfru ~31 200 kr | Anställningsform: Heltid

STYLE Manager (Housekeeping Manager) till nya Clarion Hotel Sea U


Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.

Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.

Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Style Manager (Housekeeping) (SM) rapporterar till Hotel Manager (HM) och är en del av hotellets avdelningschefsgruppen.

Tjänsten innefattar ansvar för:

• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
Personalansvar för Style Supervisors, Room stylists(rumsstäd) och public cleaning (allmänstäd).
• Ansvarig för att hotellets samtliga rum och allmänna ytor hålls rena och underhålls enligt plan, samt att hotellet alltid upplevs som ”stylat” för varje gäst som besöker oss.

I tjänsten ingår:

• SM förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.

• SM arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• SM ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av SM själv skall planeras i samråd med HM.
• SM ansvarar för nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med HM.
• Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• SM ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
• SM ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
• SM arbetar tillsammans med HM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
• SM ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• SM ansvarar för att även hålla de yttre entréområdena i bästa skick efter givna instruktioner.
• SM ansvarar för hanteringen av all ”lost and found” på hotellet.
• Dutytjänstgöring enligt duty-schema
• Ev. andra uppgifter kan tillkomma via närmaste chef.



Ansök nu Ansök nu