Region Kronoberg , Primärvård och Rehab
Nygatan 20
35188 Växjö
Kronobergs län

Lediga jobb i Växjö ❭❭

Hjälpmedelskonsulent

Publicerad: 2019-07-12 | Sista ansökningsdag: 2019-08-12 | Snittlön för Hjälpmedelskonsulent ~32 000 kr | Anställningsform: Tillsvidare

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".



Hjälpmedelscentralen är en del av Region Kronoberg och ingår i Primärvård och rehab. Vi är 19 medarbetare och vår vision är "vi ger människor med funktionsnedsättning förutsättningar för full delaktighet i samhället". Vi har en väl fungerande hjälpmedelsverksamhet och behöver nu ytterligare en medarbetare som vill utvecklas/växa med oss. Vi är ett gott gäng med god stämning och glädje på arbetsplatsen.

Vårt uppdrag är att erbjuda tekniska lösningar för att underlätta vardagen och skapa delaktighet för personer med funktionsnedsättningar. Vi ska tillhandahålla både enkla lösningar, avancerad teknik och göra anpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov. Vi ska också utbilda och ge råd till förskrivare och andra.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ny medarbetare inom rörelsehinder/flerfunktionshinder.


Som hjälpmedelskonsulent hos oss är du en viktig del i verksamheten. Du är sakkunnig i hjälpmedelsfrågor. Det kan även förekomma att du själv är föreskrivare av hjälpmedel

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden är;
*Konsultstöd till förskrivare
* Förflyttningshjälpmedel (såsom elrullstolar, cyklar och gånghjälpmedel. Överflyttningshjälpmedel samt stå hjälpmedel
*Planera, genomföra utbildningar och visningar
*Leverantörskontrakter
* Sortimentsansvar vid upphandling inom aktuella produktområden





KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut alternativt fysioterapeut/sjukgymnast. Vi vill att du har vana av arbete med hjälpmedel och är väl insatt i förskrivningsprocessen. Du ska kunna arbeta självständigt och vara drivande inom dina produktområden. Du ska även fungera väl i teamarbete såväl internt som externt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. God datorvana och körkort är ett krav. Du skall ha minst två års erfarenhet inom legitimerat yrkesområde.
Har du erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med funktionshinder ser vi det som en merit.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!