Bravura

1280 Malmö
Skåne län

Lediga jobb i Malmö ❭❭

Teknisk Support / IT-support / 2nd line support till Descartes

Publicerad: 2019-09-11 | Sista ansökningsdag: 2019-09-27 | Snittlön för Helpdesktekniker/Supporttekniker ~34 000 kr | Anställningsform: Tillsvidare

Om Bravura:


Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Descartes utvecklar och tillhandahåller systemlösningar för logistikintensiva företag inom handel och bland kunderna finns några av de största speditionsbolagen och andra välkända storföretag med stora import- och exportflöden. Descartes logistikteknologi är effektiv, flexibel, pålitlig och samarbetsvänlig. Den får det stora att se litet ut och det komplicerade att verka enkelt. Världen blir mindre — Descartes gör den smartare, snabbare och bättre. Läs mer på https://www.descartes.com/sv
Descartes ligger i centrala Malmö med pendlingsmöjligheter (5 minuters gångväg från centralstationen). Här erbjuds du en arbetsmiljö med bra laganda och möjligheter till professionell utveckling.

Arbetsuppgifter:

I din tjänst är ingår du i den tekniska supporten på Descartes som består av tio personer. Du tillhandahåller 1:a och 2:a hands support till nordiska och europeiska kunder, där du agerar som första kontaktpunkt. I rollen hanterar och analyserar du problem som rapporterats in av kunder och bistår med lösningar genom SQL programmering. Majoriteten av ärendena kräver att du felsöker och åtgärdar dem i databasen. Du arbetar proaktivt med att hålla kunderna uppdaterade angående status i dina pågående ärenden. Då det är av stor vikt att kunna följa upp varje ärende ställs det höga krav på dokumentation av all kundkontakt och samtalsinformation. Du samarbetar internt med r&d, sälj och konsulter för att tillsammans leverera den bästa kundupplevelsen. Du ingår även i 24/7 supportteamet där du har beredskap var 5-6:e vecka. Extra ersättning utöver månadsbetalningen erhålls för detta arbete.

Profil:

• Tidigare erfarenheter inom IT-support, kundsupport, helpdesk eller arbete med databaser
• Grundläggande databaskunskap där du både kan läsa och skriva MS SQL eller PL/SQL
• Du har allmän kunskap och intresse för automatiserade processer, programvaror och IT-system
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av XML (meriterande)

För att lyckas i den här rollen ser vi att du besitter en naturlig drivkraft och vilja för att föra ditt arbete framåt men även din egna personliga utveckling. Som person är du positiv och energisk vilket avspeglar sig i dina kundrelationer såväl som i det interna samarbetet. Du har analytiska och problemlösande färdigheter samtidigt som du är serviceminded och fokuserar på kundnöjdheten. Ditt arbetssätt präglas av struktur och ordning där du hela tiden har en god överblick över helheten.

Övrig information:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Descartes.

Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV, på engelska som är riktat mot den aktuella tjänsten.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected]bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, kundsupport, IT-support, support, teknik, IT, databas, SQL, MS SQL, PL/SQL, kundservice, client service, helpdesk, teknisk kundservice, kundtjänst, service support, Malmö, support analyst, databasutvecklare, 1 st line, 2nd line, 3rd line




Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!