Academic Work
Hälsingegatan 47, 7 tr
11331 Stockholm
Stockholms län

Lediga jobb i Stockholm ❭❭

First Line Support till välkänt försäkringsbolag

Publicerad: 2019-08-14 | Sista ansökningsdag: 2019-09-14 | Snittlön för Helpdesktekniker/Supporttekniker ~34 000 kr | Anställningsform: 6 månader eller längre

För dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta i helpdesk eller inom IT-support är detta en guldchans. Som First Line Support kommer du att samarbeta med försäkringsbolagets interna förvaltningar och externa leverantörer. Användarna är många och du kommer att få möjlighet att arbeta i stora IT-miljöer!



OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning tre serviceinriktade medarbetare till deras Service Desk. Service Desk består idag av ca tio personer som tar emot IT-relaterade ärenden från både intern personal och externa leverantörer. Högt tempo varvas med ett strukturerat och målinriktat förbättringsarbete.

Tjänsten är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på försäkringsbolaget. Uppdraget är förlagt på heltid. Det finns goda möjligheter att bli förlängd eller överrekryterad förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Ett utvecklande arbete där ena dagen inte är den andra lik
* Agilt arbetssätt
* Ett väletablerat bolag där du ges möjlighet till att arbeta i stora IT-miljöer
* Utvecklingsmöjligheter och goda chanser till karriär på olika sätt


ARBETSUPPGIFTER
* Hjälpa användare att få datamiljöer, behörigheter och utrustningar att fungera på bästa sätt
* Registrera, analysera, klassificera och lösa ärenden
* Hantera lösenord och svara på frågor
* Koordinera ärenden som du ej kan lösa med nästa linjes support
* Hjälpa till att identifiera återkommande ärenden för förbättra kvalitén på leveransen

VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetat med kundservice eller teknisk support via telefon och IT-ärendehanteringssystem
* Har bred teknisk förståelse samt god systemvana
* Är flytande i svenska, detta eftersom du kommer att kommunicera på svenska dagligen

Det är meriterande om du


* Har praktisk erfarenhet av Windows 10
* Har kunskap om ITIL och Incident Management


Som person är du


* Strukturerad
* Problemlösare
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Södermalm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!