Wrknest AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

IT-tekniker till ledande resebyrå ⛱

Publicerad: 2022-09-30 | Sista ansökningsdag: 2023-03-19 | Snittlön för Helpdesktekniker/Supporttekniker ~36 100 kr | Anställningsform: Heltid

Här är chansen för dig vars största intressen är IT och resor, att få kombinera dessa två på arbetsplatsen. Vår kund är en ledande resebyrå med IT-infrastruktur över fyra nordiska huvudkontor, flygbolag samt ca 70 branschkontor och hotell över hela världen.



Som IT-tekniker kommer du vara en del av ett team på fem personer som totalt ansvarar för 140 medarbetare. Teamet är i snabb tillväxtfas och du kommer vara med och sätta standarden för arbetet framåt samtidigt som du utvecklas i snabb takt inom IT-området. De flesta supportärendena idag sköts via fjärrstyrning, men det finns stora möjligheter att även åka ut till de olika siterna. Detta gör att rollen erbjuder stor flexibilitet i hur mycket resande arbetet innefattar, vare sig du är globetrottern som vill se nya ställen runt om i världen eller personen som har en vardag som gör det svårt att vara borta mycket. Du kommer oavsett spendera mestadels av din tid på kundens kontor på Kungsholmen i Stockholm.

Den tekniska miljön är i huvudsak Microsoft-baserad med SCCM, Office 365, Active Directory där det även är en hybrid mellan Azure cloud och on-prem. Du kommer även arbeta mycket med både SaaS och PaaS-lösningar.

Denna roll är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du därefter kommer erbjudas anställning hos vår kund om det känns bra från båda parter.

Om tjänsten

Som IT-tekniker kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en välfungerande IT-miljö för företagets användare. Du kommer att ansvara för generella ärenden motsvarande first line kopplat till IT och nätverk.

Du kommer exempelvis arbeta med:

- Installation och support av klienter, skrivare, servrar och applikationer
- Support och underhåll av IT-infrastruktur på kontor, hotell, resorts och flygplatser
- Support och underhåll av interna applikationer och system
- Proaktivt assistera användare för att öka den tekniska kunskapen

Denna tjänst passar dig som har ett stort IT- och reseintresse, vill växa inom IT och samtidigt få chansen att se nya platser i arbetet. Du får vara med och bygga upp ett team på ett bolag som är i stark uppskalning.

Vad vi söker

- Goda kunskaper inom IT och nätverk från antingen arbetslivserfarenhet, utbildning eller fritidsprojekt
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Som person tror vi du har ett stort IT-intresse och har en god förmåga att strukturera och leverera ett arbete av god kvalitet. Du gillar att hugga tag i problem där det inte finns en färdig lösning och är duktig på att på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt kunna hjälpa användarna att lösa sina tekniska problem.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: 6 månader med chans till överrekrytering

Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm

Om företaget

Vår kund är en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden bidra till att förbättra verksamheten. Ett företag där de har roligt och bryr sig om varandra, med fokus på visionen att ge sina kunder fantastiska reseupplevelser - De bästa veckorna på året. De erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär.



Ansök nu Ansök nu