Voicedesk i Sverige AB
Lindhagensgatan 116
11251 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Teknisk support av Health Tech-system för Vitec Appva i Stockholm och GBG!

Publicerad: 2022-08-16 | Sista ansökningsdag: 2022-10-25 | Snittlön för Helpdesktekniker/Supporttekniker ~36 100 kr | Anställningsform: Heltid

Är du en driven, social och nyfiken person som trivs med att arbeta med människor? Har du ett stort teknikintresse och älskar att arbeta med problemlösning och felsökning för att på bästa sätt hitta en lösning till kunden? Då kan du vara personen vi söker!


Vitec Appva är ledande inom området välfärdsteknik och utvecklar trygga och effektiva lösningar för svensk vård och omsorg och har en majoritet av Sveriges kommuner och privata vårdbolag som nöjda kunder. I Appvas system hanteras och dokumenteras viktiga läkemedelsinsatser av 130 000 användare varje dag. Appva har kontor i Stockholm, Göteborg, Skövde och Östersund.
Om rollen
Du kommer att arbeta med problemlösning och felsökning i Appvas system MCSS. Systemet är viktigt och verksamhetskritiskt för Appvas kunder och används dygnet runt under årets alla dagar. I rollen som teknisk support kommer du att svara på tekniska frågor från användarna i huvudsak via epost men även via telefon samt vägleda dem i användandet av tjänsten.
Utöver det jobbar du även med konfigurering och uppsättning av tjänsten samt deltar i kundmöten där du agerar expert och rådgivare för både kunder och kollegor.
Du kommer även att utföra systemtestning, felsökning och buggrapportering i samband med lansering av nya funktioner och är på så sätt en viktig del i vidareutvecklingen i tjänsten.
Det kan även förekomma att du driver mindre projekt tillsammans med kunder i samband med implementering av integreringar med kundernas system.
Du stöttar övriga medarbetare i supportgruppen men även säljare och kundansvariga med din tekniska kunskap samt hjälper till med att svara på enklare ärenden som kommer in till supporten.
Arbetet är självständigt med mycket eget ansvar inom ett team som stöttar och hjälper varandra. Det är viktigt att sätta användarnas upplevelse i centrum och vi söker dig som drivs av att leverera en professionell och personlig service.
Vem är du?
Vi tror att du är en person som har både erfarenhet och vilja att jobba med service och support med mycket kundkontakt. Du tycker det är roligt att kommunicera med kunder. Du är duktig på att sätta dig in i nya system och är alltid nyfiken på hur teknik fungerar.
Du har ett stort intresse för IT-baserade system och webblösningar. Du är pedagogisk och gillar att göra det komplicerade enkelt för andra.
Du har vana av att arbeta i eller att leda projekt. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av klientcertifikat, AD/LDAP eller OIDC.
Vi vill att du har en avslutad gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har tidigare har:
Arbetat inom serviceyrken
Arbetat med kundsupport
Arbetat i eller att leda projekt
Arbetat med problemlösning och felsökning
Som person är du:
· Serviceinriktad
· Ödmjuk
· Pedagogisk
· Kommunikativ
· Teknikintresserad med en vilja att alltid lära mer
· Analytisk och gillar att hitta lösningar på problem
· Duktig på att prioritera och arbeta strukturerat.
Låter det intressant?
Rekryteringen sköts av Voicedesk, Skicka gärna din ansökan redan idag, vi går igenom urvalet löpande. Vi ser fram emot att höra av dig!
Vill du veta mer är du välkommen att ansöka via vår webbplats.
Sista ansökningsdag 20/10/2022
Placeringsort: Stockholm
Vilka är vi på Voicedesk?
Voicedesk är ett outsourcing, rekrytering och bemanningsföretag som stödjer våra kunder som en helhetsleverantör med lösningar inom nischen kundservice och försäljning. Vi utmanar marknaden genom att hålla en högre kvalitetsnivå och ha mer kundanpassade lösningar.Våra tjänster anpassas alltid efter kundens behov. Med vår assistans kan kunden fokusera på sin kärnverksamhet och vara trygg i vetskapen om att företaget representeras på ett professionellt sätt.



Ansök nu Ansök nu