Academic Work

1383 Varberg
Hallands län

Lediga jobb i Varberg ❭❭

Supportmedarbetare till Vattenfall på västkustens bästa kärnkraftverk!

Publicerad: 2020-01-14 | Sista ansökningsdag: 2020-02-14 | Snittlön för Helpdesktekniker/Supporttekniker ~34 000 kr | Anställningsform: 6 månader eller längre

Skulle du säga att du är en person med mycket energi och serviceförmåga utöver det vanliga? Vill du få arbeta på ett kraftverk med en äkta kärnverksamhet, kärnkraften? Vill du vara den som lyckas nappa den här möjligheten att utvecklas både som person och som tekniker? Sök direkt, urvalet sker löpande!



OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work för Vattenfalls räkning en supportmedarbetare till kärnkraftverket Ringhals! Vattenfall är en av Europas största producenter av el och värme. Genom stort fokus på miljömedvetenhet och kvalité har Vattenfall i över 100 år levererat energi till folket, idag har de över sex miljoner elkunder!

Vattenfall siktar nu på att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. För att nå det målet arbetar Vattenfall idag för att utveckla förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för deras kunder. Men ny teknik och avancerade system innebär höga krav på IT-systemen och det är där du kommer in i bilden!



Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vattenfalls önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Vattenfall.

ARBETSUPPGIFTER
Som en del av Vattenfalls Service Desk-team kommer ditt team kommer bestå av 8-9 kollegor som också är konsulter via Academic Work. I din roll kommer du arbeta i en problemlösande roll med varierande IT-relaterade ärenden på Ringhals. Support sker främst via ärendehanteringssystem, telefon och mail. Utöver detta innefattar rollen även en del administrativa ärenden. Är det mer komplexa ärenden ansvarar du för att eskalera dessa vidare till rätt person med rätt kompetens.

I rollen kommer du bland annat:
* Svara på frågor om installation samt hantering av inloggningsärenden


* Stötta när olika typer av tekniska problem uppstår.
* Bidra till förbättringsarbetet gällande det dagliga arbetet


VI SÖKER DIG SOM
* En gymnasialutbildning inom relevant område
* Tidigare erfarenhet inom teknisk support, med fördel inom ett större bolag
* Obehindrad i det svenska språket i tal och skrift då all kommunikation på bolaget sker på svenska.

Vidare är det meriterande om du har:
* Kunskap inom Windows, Office365 och Citrix
* Körkort och egen bil

Vi söker en teamplayer som är lojal och serviceinriktad men också flexibel och strukturerad. Tjänsten passar dig som är lösningsorienterad och kommunikativ. Du har enkelt att förmedla dina tekniska kunskaper till personer med varierande IT-erfarenhet och förstår vikten av god service.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Flexibelt
* Omfattning: Heltid, 07:00-15:30
* Placering: Väröbacka, Ringhals
* Då uppdraget är säkerhetsklassat kommer en säkerhetsprövning med drogtest och bakgrundskontroll utföras innan uppdraget påbörjas.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vattenfall is a European energy company with approximately 20,000 employees. Together we produce heat and electricity from the energy sources; wind, hydro, biomass, solar, nuclear, coal and gas. To continuously and reliably deliver energy to our society we need a variety of energy sources.




Ansök nu