Högskolan i Gävle
2180 Gävle
Gävleborgs län
Lediga jobb i Gävle ❭❭

Samordnare med inriktning mot utbildning på grundnivå och avancerad nivå

Publicerad: 2021-06-17 | Sista ansökningsdag: 2021-08-08 | Snittlön för Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning ~40 100 kr | Anställningsform: Heltid

Högskolan i Gävle har som vision att vara förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 300 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor utifrån söktrycket. Vi har 16 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar.



Högskolan fokuserar på fyra strategiska forskningsområden - hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri.

Vi erbjuder
• möjligheten att arbeta vid ett av Sveriges vackraste lärosäten,
• en arbetsplats med många anställningsförmåner,
• ett lärosäte som aktivt arbetar med frågor som vår gemensamma arbetsmiljö, tydliga arbetsvillkor samt jämställdhet och lika villkor.

Ledningskansliet inom Högskolan i Gävle utgör ett stöd till Högskoleledningen i den övergripande strategiska styrningen och ledningen av Högskolan. Kansliet har ett övergripande uppdrag att utveckla ledningsstödet och skapa förutsättningar för ett professionellt och effektivt arbetssätt. Ledningskansliet ska inom sitt ansvarsområde erbjuda ett kompetent och effektivt ledningsstöd till rektor, förvaltningschef, högskolestyrelse och utbildnings- och forskningsnämnden (UFN). Högskolan i Gävle söker nu en samordnare med inriktning mot utbildning på grundnivå och avancerad nivå till Ledningskansliet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som samordnare vid Ledningskansliet arbetar du såväl mot högsta ledningen som mot Högskolans kärn- och stödverksamhet. I uppdraget ingår omvärldsbevakning och samverkan med aktörer utanför högskolan, liksom deltagande i relevanta nätverk, nationellt och internationellt.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak i att inom verksamhetsområdet:
- Planera, driva och/eller koordinera processer och projekt
- Självständigt och i samarbete med andra bereda och handlägga ärenden
- Genomföra utredningar på uppdrag av rektor, förvaltningschef och Utbildnings- och forskningsnämnden

KVALIFIKATIONER
För att lyckas väl som samordnare vid Ledningskansliet krävs att du är en skicklig analytiker med en bred kunskapsbas inom verksamhetsområdet. Därtill krävs god förmåga att organisera och samordna processer och projekt. Då arbetsuppgifterna inkluderar produktion av officiella texter krävs mycket god språklig och kommunikativ förmåga på svenska och engelska. Arbetsprov kan komma att efterfrågas som del av rekryteringsprocessen.

Vi tror att du är en självständig och initiativrik person som har förmågan att ta ansvar och ägarskap för ett verksamhetsområde, samtidigt som du har förmåga att genom dialog och förankring skapa delaktighet och engagemang bland chefer och medarbetare.

Som samordnare vid Ledningskansliet krävs att du har en akademisk examen, företrädesvis på avancerad nivå. För verksamhetsområdet utbildning på grundnivå och avancerad nivå är det därtill starkt meriterande med högskolepedagogisk erfarenhet, samt med erfarenhet av utvecklings- och kvalitetssäkringsarbete inom högskoleutbildning. Erfarenhet av arbete som samordnare/utredare/kvalificerad handläggare inom högskola/universitet är även det starkt meriterande. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från annan jämförbar verksamhet kan bedömas som meriterande.


ÖVRIGT
Det kan bli aktuellt med provanställning.

Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen.

Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.



Ansök nu Ansök nu