Malmö kommun
1280 Malmö
Skåne län
Lediga jobb i Malmö ❭❭

Kommunvägledare

Publicerad: 2021-01-27 | Sista ansökningsdag: 2021-01-31 | Snittlön för Frontofficepersonal ~37 900 kr | Anställningsform: Heltid

Ref: 20210095


Arbetsuppgifter
Kontaktcenter är Malmöbornas väg in till kommunen. Kontaktcenters uppdrag är att göra det enkelt för Malmöbor att komma i kontakt med Malmö stad, lösa sina kommunala ärende och få svar på sina frågor. Verksamheten ska leverera god och likvärdig service genom hög tillgänglighet, professionellt bemötande och hög kompetens i samverkande kanaler.

Vi söker nu ytterligare tre kommunvägledare visstid.

Kommunvägledarens arbetsuppgifter innefattar att ge information och vägledning till Malmöbon. Som kommunvägledare söker du efter medborgarens svar i vårt ärendehanteringssystem.

Våra arbetsuppgifter är schemalagda och innebär daglig kontakt med medborgaren främst via telefon och digitala medier. Att möta medborgaren via ett besök planeras längre fram. Vi hjälper medborgaren genom att ge information och vägleda till självservice, vi tar emot synpunkter och felanmälan, hantering görs utifrån överenskomna rutiner med förvaltningarna. Kommunvägledaren använder många olika digitala system, tjänster och behöver förhålla sig till medier och information på ett kritiskt ansvarsfullt sätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att ha kundfokus, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. För att lyckas och trivas i ditt uppdrag är det viktigt att du kontinuerligt provar nya idéer och arbetssätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Följande kvalifikationer är ett krav för tjänsten:

Minst 60 högskolepoäng eller avslutat YH/KY utbildning inom: service, administration eller kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig.

Två års arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet där du har arbetat med service och kundbemötande.

Erfarenhet av digitala arbetssätt och erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg (tex ärendehanteringssystem, sociala medier, chatt) i arbetet samt informationssökning.

Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Meriterande:

Tidigare kontaktcentererfarenhet.
Högskolexamen till exempel service management. 

Om arbetsplatsen
Kommuntjänster har drygt 500 anställda inom sju olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.

Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat.

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.

Information om tjänsten
Anställningsform: Två tjänster avser vikariat 11 månader. En tjänst avser visstidsanställning 6 månader.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 3
Tillträde: 15 mars

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.



Ansök nu Ansök nu