Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Göteborg
Västra Götalands län

Lediga jobb i Göteborg ❭❭

Driven ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes

Publicerad: 2019-08-13 | Sista ansökningsdag: 2019-09-06 | Snittlön för Ekonomiassistent ~30 100 kr | Anställningsform: 6 månader eller längre

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.



För vår kunds räkning söker vi nu en självgående och noggrann ekonomiassistent. Du kommer att sitta i vår kunds härliga lokaler i centrala Göteborg. Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag med start i september. Vår kund är verksam inom utbildningsbranschen och du kommer att sitta på en ekonomiavdelning tillsammans med ett gäng hjälpsamma och arbetsglada kollegor. Det här uppdraget passar dig som har en utbildning inom ekonomi, ett stort intresse för siffror och ekonomi samt har tidigare erfarenhet av en roll som ekonomiassistent. Har du en avslutad utbildning inom ekonomi, erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och intentionen att utvecklas ytterligare i en sådan roll? Då kan det här vara en perfekt ny och spännande utmaning för dig! 

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent hos vår kund inom utbildningsbranschen kommer du att arbeta med leverantörsreskontra. Du kommer att vara en del av ett härligt och samarbetsvilligt team som bl.a. består av ekonomiassistenter och redovisningsekonomer. Du kommer här både att få användning av din tidigare förvärvade kunskap inom leverantörsreskontra samt få möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: 

• Betalningspåminnelser och kravhantering  
• Avstämning leverantörsreskontra
• Sammanställning och uppbokning av upplupna intäkter från deltagarsystem
• Hantera leverantörsfakturor - kontering och flödeshantering
• Löpande kontakt med verksamheten i frågor rörande leverantörsfakturor 

Utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du dessutom att få vara delaktig i arbetet med: 

• Månadsbokslut
• Processförbättringar och deltagande i olika projekt för att effektivisera arbetet på avdelningen

I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta mycket i Microsoft Office, framförallt i Excel. Vidare kommer du att arbeta i affärssystemet Agresso och behörighetssystemet Opto. Arbetsuppgifterna för dig som ekonomiassistent kan komma att variera något beroende på behov. Arbetsbelastningen blir av naturliga skäl något högre vid månadsbokslut och något lägre under övriga perioder. Det är av den anledningen av stor vikt att du som söker är flexibel vad gäller arbetsuppgifter, och i viss mån även gällande arbetstider. 

Du som söker
Vi ser gärna att du som söker uppfyller följande kriterier: 

• Utbildning inom ekonomi, som lägst gymnasieekonom men gärna högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi alternativt en YH-utbildning 
• Ett eller ett par års dokumenterad yrkeserfarenhet som ekonomiassistent 
• Goda kunskaper i Excel

Vi ser att du som söker har grundläggande kunskap inom redovisning och bokföring. Du har en förståelse för intäkter och redovisningens principer. Det är meriterande om du är van vid att hantera stora flöden av leverantörsfakturor. 

Som person tror vi att du som söker är självgående, noggrann och strukturerad. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i en organisation och arbetsgrupp i ständig förändring. Du har även en god förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter pågående parallellt och du har lätt för att prioritera. Du har också lätt för samt trivs med att arbeta i ett högt arbetstempo. 

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett variationsrikt och utvecklande uppdrag som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du kommer att sitta i vår kunds härliga lokaler i centrala Göteborg. Uppdraget kommer att starta i september och det är ett långsiktigt uppdrag. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Gulin. Du når mig på: [email protected] Ansök på www.jurek.se

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!