Academic Work
1480 Göteborg
Västra Götalands län

Lediga jobb i Göteborg ❭❭

Ekonomiassistent på heltid för långsiktigt uppdrag

Publicerad: 2019-12-07 | Sista ansökningsdag: 2020-01-07 | Snittlön för Ekonomiassistent ~30 100 kr | Anställningsform: 6 månader eller längre

Nu söker vi dig som, efter ett par år i en tjänst som ekonomiassistent, nu landat i att du trivs i att arbeta med just hantering av bokföring och detaljer kring leverantörer! Du söker nu en långsiktig tjänst på heltid med trevliga och kunniga kollegor, på ett kontor där du vill stanna. Du beskriver dig själv som noggrann, strukturerad och ser det som en självklarhet att samarbeta med dina kollegor för att nå bästa resultat i slutändan. Du tar med lätthet ansvar för dina arbetsuppgifter och håller fokus så länge det är ordning och reda runtom dig. Är detta du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!



OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work, i uppdrag för vår kund, en ekonomiassistent på heltid för ett långsiktigt uppdrag. Vår kund har sitt huvudkontor beläget i centrala Göteborg med bra kollektiva förbindelser. Där kommer du arbeta i ett team på tolv personer som arbetar med redovisning och rapportering för legala bolag och koncernredovisning. Teamet präglas av samarbete och trevnad, där din närmsta chef verkat inom koncernen i åtta år. Som ekonomiassistent har du tillsammans med en kollega ansvar för leverantörsreskontra, alltså att hantera bokföring och detaljer kring vår kunds leverantörer. Arbetsuppgifterna kommer du och din kollega fördela er emellan. Det tas emot cirka 100 fakturor dagligen och arbetsbelastningen varierar från dag till dag.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd på Academic Work och arbeta på uppdrag hos vår kund. Du får självklart mer information kring vår kund och din eventuellt framtida arbetsplats under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi tillsammans med kund ser detta som ett långsiktigt uppdrag och önskar att du gör det samma. På sikt finns det stora möjligheter till förlängning och överrekrytering.

Du erbjuds

* En långsiktig roll i ett team som, precis som du, tycker det är roligt och intressant med siffror och ekonomi.
* Att arbeta i ett team som trivs med varandra, hjälps åt och har det såklart trevligt på jobbet!
* En plats på huvudkontoret i en familjär koncern.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:
* Slussa ut scannade fakturor från vår kunds fakturahanteringssystem Palette till rätt person inom organisationen.
* Lägga upp nya leverantörer i systemet.
* Ha kontakt med leverantörer vid frågor och ärenden rörandes dina upgifter.
* Förbereda betalningsfiler, detta två gånger i veckan.
* Vara med i olika projekt som kan dyka upp kopplat till ditt ansvarsområde.

VI SÖKER DIG SOM
* Är intresserad av ekonomi och tycker de beskrivda arbetsuppgifterna för tjänsten är något som är roligt att jobba med löpande.
* Har minst ett par års erfarenhet av arbetsuppgifter av liknande karaktär.
* Söker en tjänst att stanna i på lång sikt.
* Är obehindrad i tal och skrift på svenska och engelska då detta krävs i de dagliga arbetsuppgifterna.

Det är meriterande om du:
* Har en slutförd utbildning inom ekonomi.
* Har arbetslivserfarenhet av användandet av fakturahanteringssystemet Palette Software.

Som person är du:

* Noggrann
* Service minded
* Flexibel
* Strukturerad
* ...och älskar ordning och reda!

Övrig information

* Start: Omgående med överseende för uppsägningstid.
* Omfattning: Heltid, mån-fre 8-17 med möjlighet till flex.
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.



Ansök nu