Skydda din inkomst!

Skydda din lön med en inkomstförsäkring.
Behåll 80% av lönen.

Läs mer ❭❭
Lediga jobb

~54 614 st

Lediga jobb ❭❭

Se alla lediga jobb som
Stödassistent

Denna tjänst har redan blivit tillsatt!
Mölndals stad, Vård - och omsorgsförvaltningen
Lediga jobb i Mölndal
Publicerad: 2016-12-13
Lön: Enligt avtal.
Anställningsform: 3 - 6 månader

Stödassistent till servicebostad / boendestödsteam

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.



Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 62 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

ARBETSUPPGIFTER
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård. Mölndals stad område funktionshinder söker nu en stödassistent till en servicebostad/ boendestödsteam.

Ditt uppdrag består huvudsakligen i sociala och praktiska insatser i och utanför brukarens bostad. Servicebostaden omfattar fem boende och teamet arbetar även med boendestöd. I dina arbetsuppgifter ingår alla förekommande sysslor i ett hem. Utifrån genomförandeplanen ger du individuellt stöd till brukarna baserat på var och ens behov. I tjänsten ingår att utveckla verksamheten, upprätta och följa upp genomförandeplaner, arbetspassbeskrivningar med mera. Du kommer att tilldelas rollen som kontaktperson till en brukare, med ett större ansvar för personens livssituation. Du samverkar med god man, anhöriga och övrigt professionellt nätverk. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt så att varje individ skall få en begriplig, hanterbar och meningsfull vardag.

Arbetet är aktivt och kan ibland kan vara fysiskt krävande.
Arbetstid: Schemalagd arbetstid med dag, kväll, helg. Vi planerar vårt schema i Time Care.

KVALIFIKATIONER
Du har adekvat gymnasieutbildning med inriktning mot vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av arbete på servicebostad/boendestöd och från arbete inom socialpsykiatri är ett krav. Du har goda datakunskaper samt erfarenhet av att arbeta med social dokumentation samt vård- och stödsamordning. Vi söker dig som är ansvarsfull och har förmåga att skapa förtroende. Du är trygg, visar personlig mognad och har ett professionellt och salutogent förhållningssätt. Tillsammans med arbetslaget strävar du efter att nå överenskomna mål.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Urval kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!



©2017 Statsskuld.se / NameTyper Est. 2002.