Sergel Kredittjänster AB
180 Stockholm
Stockholms län
Lediga jobb i Stockholm ❭❭

Business Area Manager till Sergel

Publicerad: 2021-06-07 | Sista ansökningsdag: 2021-08-02 | Snittlön för Affärsområdeschef ~78 300 kr | Anställningsform: Heltid

Creating opportunities for people and businesses

Vill du driva förändring och förflyttning i ett företag som präglas av ett stort engagemang och flexibilitet? Då ska du komma till oss på Sergel!  Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga.
Vi söker just nu en Business Area Manager (BAM) till säljteamet. Är det dig vi söker? Läs mer om tjänsten nedan. 

Om rollen 
I rollen som BAM kommer du att ta ett utökat helhetsgrepp inom ett specifikt affärssegment/nisch, så väl som ett övergripande ansvar för nyförsäljningen inom det valda området. BAM identifierar i vilka sammanhang vi ska synas, vilka utmaningar för kunden som vi ska fokusera på, samt prioriteringsordning för dessa. Målet för BAM är att ta Sergel till att vara den ledande leverantören i sin specifika nisch. När affärsområdet växer alltmer så är tanken att BAM på sikt kommer få möjlighet att rekrytera sitt eget kundteam för att nå ytterligare tillväxt.
I rollen kommer du att:

Vara ansvarig för 80% av det totala försäljningsfokuset inom sitt affärsområde/nisch

Mätas på affärsområdets tillväxt

Ha ett fullt ägandeskap av New Sales inom sin nisch och prospekterar hela segmentet

Ansvara för dialogen mot produkt och marknadsavdelningen för att säkerställa att vi i erbjuder bäst-i-klass-tjänster inom sin specifika nisch

Vara ansvarig kontaktperson för kampanjer som genomförs med stöd från marknadsavdelningen

Vem söker vi ? 
För att lyckas i rollen ska du brinna för att skapa och driva igenom nya affärer samt ha förmåga att se affärers långsiktiga betydelse och resonerar utifrån ett strategiskt perspektiv. Du strävar alltid efter att etablera trovärdighet, förtroende och nå inflytande hos utvalda kunder eller kontakter. Ditt arbetssätt präglas av resultat, struktur och affärsmässighet. Vidare har du lätt för att samarbeta på alla nivåer och är mycket kommunikativ. På ett affärsmässigt och professionellt sätt ska du ha förmågan att initiera och driva utvecklingen av säljprocessen och dialogen med kund. Som person är du inte rädd för att få din röst hörd och fatta de beslut som krävs för att ditt affärsområde och hela verksamheten i stort ska nå önskvärda resultat. 
Kvalifikationer:

Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarade erfarenhet

Minst 6-8 års dokumenterad erfarenhet av tjänsteförsäljning 

Erfarenhet av försäljning inom inkassobranschen

Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Meriterande med erfarenhet av liknanade tjänst

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med startdatum enligt överenskommelse.
Stationerad i Stockholm

Känner du igen dig? Ansök nu! Vi träffar kandidater löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Managing Director Erik Wennhall, [email protected] eller Rekryteringsansvarig Anna Hedin, [email protected] 
Vi ser fram emot att höra från dig!



Ansök nu Ansök nu