Randstad

191 Sigtuna
Stockholms län

Lediga jobb i Sigtuna ❭❭

Office Manager till LFV på Arlanda

Publicerad: 2019-11-13 | Sista ansökningsdag: 2019-11-19 | Snittlön för Administrativ assistent ~29 800 kr | Anställningsform: 3 - 6 månader

Arbetsbeskrivning

Som Office Manager på LFV arbetar du i en bred och självständig roll där du bland annat stöttar enhetens chefer i deras administrativa uppgifter samt tar emot besökare. Uppdraget kommer vara inom en nystartad enhet där du får möjlighet att delta i en spännande förändringsresa inom en flygtrafikledningstjänst i framkant. Uppnår du kvalifikationerna nedan och känner att det här är ett uppdrag för dig? Då ser vi fram emot din ansökan, redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
I det här givande uppdraget kommer du bland annat arbeta med besöksmottagning samt vara ett administrativt stöd till chefer på enheten. Arbetet kan även innebära att lägga ut publiceringar på enhetens intranät samt arbeta i receptionen vid behov. Då besökarna stundtals är internationella är det viktigt att du känner dig trygg i att både prata och skriva på engelska och svenska. Du arbetar med härliga kollegor där samarbete och kamratskap är av stor vikt, arbetet kräver däremot att du även är självgående och drivande i dina dagliga arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har förmåga att ta egna initiativ och har en känsla för när du behöver hjälpa till. 
Då byggnaden är säkerhetsklassad är det viktigt att du är en person som tar ditt uppdrag på stort allvar och följer de ramar och regler som är uppsatta för myndigheten. Du kommer arbeta i nybyggda lokaler några kilometer från Arlanda flygplats. Då enheten är nystartad kommer du också ha möjlighet att komma med förslag kring effektiviseringar och förbättringar kring ditt arbete. 
Rollen som Office Manager innebär att vara ett övergripande stöd till Enhetschef RTC Stockholm. 

Din roll innebär bland annat:
• Besöksmottagning inkl badgehantering
• Beställning av kontorsmateriel och It utrustning
• Administrativt stöd och service till enheten, tex utskrifter, anteckningar, protokollskrivning, avtal
• Husansvarig
• Publicering på enhetens intranät
• Enklare fotografering och filmning
• Arbete i reception



Arbetstider
Omfattning mellan 75 % - 100 %. Start på uppdraget är enligt överenskommelse (men senast i december) och har en uppdragslängd på minst 3 månader, med möjlighet till förlängning. Arbetstider är vardagar och under kontorstid

Kvalifikationer
Din profil
• Gymnasium/eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot service eller media
• Erfarenhet av arbete i reception
• Erfarenhet av normalt förekommande administration såsom beställningar, post- och avtalshantering, dokumentadministration
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat
• Goda IT-kunskaper inom främst Officepaketet
• Det är meriterande med erfarenhet av arbete för statlig myndighet
• Du behöver vara utåtriktad, ansvarstagande och har god prioriteringsförmåga.
Anställning 

LFV tillämpar drogtest, registerkontroll samt säkerhetsprövning innan tillsättning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.




Ansökan
2019-11-19, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekrytering sköts av Randstad AB, därför hänvisas också alla frågor till Sofia Wänblad | [email protected]randstad.se | Konsultchef.

om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.




Om företaget
LFV är ledande inom innovativa flygtrafikledningstjänster och är först i världen med fjärrstyrda torn – flygtrafikledning på distans. LFV kommer att driftsätta ett Remote Tower Center (RTC) på Arlanda och driva fjärrstyrd flygtrafikledningstjänst för att fortsatt digitalisera och vidareutveckla verksamheten.




Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!