Malmö stad , 175 HVOF Avd Myndighet
August Palms plats 1
20580 Malmö
Skåne län

Lediga jobb i Malmö ❭❭

Enhetschef till Avdelning för myndighet

Publicerad: 2019-07-22 | Sista ansökningsdag: 2019-08-12 | Snittlön för Äldreomsorgschef ~0 kr | Anställningsform: Tillsvidare

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?



Vi bygger för framtiden och du kan vara med och påverka!

Vår avdelnings primära uppdrag är att utifrån lagstiftning, delegation, reglemente och Malmö stads riktlinjer utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp ärende. Vi arbetar företrädesvis utifrån Socialtjänstlagen med biståndsprövning gällande stöd inom ordinärt boende, särskilt boende, korttidsvård, växelvård samt avlösar- och ledsagarservice för målgruppen vuxna. Vi är en av flera avdelningar inom förvaltningen och vårt utvecklingsarbete med övriga avdelningar är central för att vi ska nå framgång i vårt gemensamma uppdrag gentemot Malmöbon.


ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef hos oss behöver du kunna leda både här och nu men också tänka nytt, långsiktigt och hållbart. Med andra ord så behöver både utveckling och framtida förvaltning finnas i ditt tänkande.

I tjänsten kommer du att vara chef över sektionschefer och rapportera till avdelningschef. Du kommer att vara en av flera enhetschefer som arbetar tillsammans. Ditt ansvar som chef innefattar ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, personal och budget. Som enhetschef för myndigheten kommer du att ingå i avdelningschefens ledningsgrupp och aktivt bidra till helhetsutvecklingen av verksamheten tillsammans med dina kollegor.
I ditt uppdrag ska du förstå verksamhetens helhet, villkor och behov och kunna förklara det såväl internt som externt. I dialog med medarbetarna arbetar du med att bryta ner politiska mål och avdelningens uppdrag till konkreta aktiviteter i verksamheten.


KVALIFIKATIONER
Du har en utbildningsbakgrund som socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Dokumenterat flerårigt ledarskap inom vård och omsorg har bidragit till din trygghet inom såväl ledarskap som det formella chefskapet. Vi ser det som meriterande om du tidigare har varit chef över chefer och hunnit utveckla dina verktyg för ett coachande ledarskap. Vi arbetar med Lean som strategi inom hela avdelningen och ser gärna att du har erfarenhet av detta.

Du ska ha erfarenhet av att driva förändringsarbete. Vidare är du kunnig och trygg gällande regler och lagstiftning inom arbetsområdet, har genuin verksamhetsförståelse och en väl utvecklad kunskap inom kommunal myndighetsutövning. Du har också nödvändiga kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljö och dess tillämpning i det vardagliga arbetet.

Ditt ledarskap är tillitsbaserat och du är trygg i dig själv med känslomässig mognad. Genom din goda kommunikativa förmåga och ditt personliga engagemang kan du motivera och engagera våra medarbetare och skapa förutsättningar för att de ska utvecklas. Att arbeta med verksamhetsperspektiv mot uppställda mål och ökad kvalitet är en självklarhet för dig. Du arbetar utvecklingsinriktat och långsiktigt samt är strukturerad och systematisk. Du ska kunna pendla mellan här och nu och proaktivt arbete. Du har ett intresse för nätverkande och digital utveckling och uttrycker dig väl i tal och skrift.


ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Ansök nu
Vi använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här. Jag godkänner!